Alla inlägg under augusti 2011

Av Nina Wikstedt - 31 augusti 2011 16:40

Fm idag bestod av promenad med Cia och Leo. Vi gick i ungfr 2 h längs Knorran vägen men kände att det kanske får bli en annan väg framöver då de håller på med den här vägen och det kommer massa lastbilar osv som man får akta sig för...

Sedan på em så kom Madde över för att provköra våran bil som vi ska åka med till E-tuna ikväll. 

Passade då även på att laga lite grönsaker till Emma som jag la in i frysen. Blev morötter+ palsternacka och broccoli som jag la in i frysen. 

Lilla gumman har varit lite hård i magen de här senaste 2 dagarna så hon fick en burk med katrinplommon som hon gluffsade i sig och det gjorde susen! 

Emma har lekt i gåstolen hela em och varit superglad! Nu sover hon så sött så mitt lilla hjärta.

Mot dansen om en liten stund, är supertaggad!   

Av Nina Wikstedt - 31 augusti 2011 09:24

Emma somnade tidigt igår och vi gjorde det med, strax efter 21 igår så var det tyst hemma hos oss   Jätte skönt imorse med att vakna och vara utvilad!

Under dagen händer det inte så jätte mycket, ska ut och gå Knorran på fm sen när det är klart ska jag ner på stan och köpa en flaska vin till Anettes 50-års fest som är på fredag.  

På em kommer Madde över och ska provköra våran bil eftersom hon råkade köra sönder sin igår på en refug...


   Emma i sin coola bil! 


   Poserar i söta klänningen...


   Så fin bild på Emma och Håkan som togs i somras. Riktig lycka att få rida på pappas axlar! 

Av Nina Wikstedt - 30 augusti 2011 20:24

Hade en lugn morgon hemma, skönt att ta det lugnt när man är trött och seg. när Emma somnade för sin förmiddags powernap så passade jag på att stöda lite i köket. Tog fram svampen och började skrubba på köksluckorna och gjorde även rent spisfläkten och en grundlig rengöring av spisen. 

När det var klart så vaknade Emma, bra tajming!

Då började missnöjet. Något var inte riktigt ok och hon har varit missnöjd till och från hela dagen. Prövade att ge henne lite pure till lunch och hon åt duktigt ca 3 skedar men började tokgråta och tänkte att hon kanske ville ha välling ist...

Värmde på det men inte ens det var bra fast hon var så där jagärhungriggnällig...

Så in i vagnen och ner på stan och hämta vita klänningar handla hem lite kläder som Emma ska ha på sig på bröllopet den 10 september.


Därefter till bvc där det var läkarkontroll och där gick det ganska bra, hon charmade läkaren och sköterskan och sedan blev det kaffe hos Cia och Leo. Dejten avslutades med en sväng ner mot stan igen då jag behövde ha hem lite till maten. 


Mamma (min mamma alltså) kom och hälsade på, hon kom hem från Finland idag så hon hade massa presenter med sig till Emma. Bland annat en overoll med massa hjärtan på, tur att jag inte hittade något som föll mig i smaken igår på loppisen!

Lite nappar, pyjamas, mumin prylar mm...


Ja, det var dagen det. 

Nu är det grus i ögonen och ikväll hoppas jag att det blir tidigt!

Emma verkar sova för natten redan med   



Bvc

Av Nina Wikstedt - 30 augusti 2011 09:40

Idag ska vi till bvc igen, nu är det dags för 6 månaders kontrollen som är 1 månad försenad pga semestrar, sjukdom osv...

Sen ska jag ner en sväng på stan och leta efter en klänning till Emma som hon ska ha på sig nästa helg när vi ska på bröllop. 

Annars så blir det lugnt idag, är skittrött. Skulle lägga mig tidigt igår men så ringde telefon och det var Anette som ville bjuda mig på 50-års gallej på fredag, självklart kommer man! Vi babblade en tsund och när vi la på så la jag mig men då började man fundera över vad man ska ha på sig osv...Sedan höll jag på somna men då fick man springa på toa hela jävla tiden...

Så jag somnade väl runt halv 1 inatt...Skit irriterande!

En kopp kaffe nu!

Av Nina Wikstedt - 29 augusti 2011 16:12

Var på loppis i Nävertorp under fm med Cia och hennes tjejkompisar (är dålig på att minnas namn men tror det var Veronica och Susanne) såklart hade alla sina bebisar med sig. Fick en stor shock när vi kom dit och såg kön! 


 Här hade vi stått i kön i ca 15 min...men den var nog 50 meter lång...Helst sjukt var det! 

När vi väl kom in så gick vi direkt till bebiskläderna. Hittade lite sött, några bodys, mössa, badbyxor för 5 kr!!! De var oanvända med så det var ett riktigt fynd! Blev även en plocklåda med klossar osv. 

Emma höll sig lugn och snäll, somnade en stund i selen när vi stod i kön. 

Efteråt åkte vi hem till Cia och blev bjudna på köttfärsgratäng och så kacklade vi lite om vardagen med barn osv. Sedan var det dags att gå hem och sortera tvätten och dona med den. 

Blir en lugn kväll!

 

Här leker tjejerna, Leo passade på att sova   

Av Nina Wikstedt - 29 augusti 2011 07:17

Idag så är vi laddade för loppis! igår kväll så kom Cecilia och vi flyttade över bilbarnstolen från båran bil till hennes och förberdde vagnen med bärsele osv... Tog öven ut pengar så man har att shoppa för idag   Är egentligen inte ute efter något speciellt så förutom en plocklåda till Emma och lite pyjamas. 


Strax ska Emma äta lite frukost och jag ska börja göra mig iordning. Vi ska röra oss till Cecilia strax efter 9 och vid halv 10 så ska vi bege oss till loppisen med kidsen.

Därefter blir det lunch med Cia bland annat och hennes kompisar som också har barn som är i samma ålder som Emma.


Nu hinner jag inte skriva mer om jag ska hinna med allt som jag hade tänkt! 

Av Nina Wikstedt - 28 augusti 2011 19:38

Vad dagarna går fort när man är lite seg efter partaj...Har inte riktigt haft orken till något speciellt.

Igår em tog iaf jag och sambon en sväng ner på stan och kikade lite, ovanligt mycket folk ute tyckte vi och det fattade vi varför sen när vi kom hem, Amy Diamond hade tydligen variot på Kvarnen och uppträtt...Man är inte van vid att Katrineholm "lever". En typiskt dag i centrum är det gansa öde med folk och inga glada miner osv...

Iaf, hittade Lilla Barnkammarboken på Åhlens som fick följa med hem.

7 små sagor. Fanns en cd med och den spelade vi upp idag för Emma och det blev lite skratt till Bockarna Bruse  


    


Mot kvällen så gick jag till Madde, hade varit tok taggad hela dagen! Vi prata lite skit, lyssnade på musik och kvällens låt som typ gick om och om igen var den här what the fuck låten som vi fått dille på haha...

Sen gick vi till statt och röjde! Var faktiskt duktig med att dricka vatten på krogen och är ganska glad över att jag gjorde det för när jag kom innaför dörren hemma så slog alkoholen till! Jisses vilket projekt det blev att få av sig linserna! 

Sen svepa i sig ett glas resorb och gå och lägga sig! 


Emma hjälpte till med lite bullbakning igår

 


 

 

Här är vi strax innan utgång igår!  


Nu ska vi kika på film här hemma, The Rite. Sedan ska jag försöka komma i säng tidigt ikväll så man är pigg och fit for fight att trängas med alla på loppisen imorgon!  

Av Nina Wikstedt - 27 augusti 2011 09:25

Vaknade innan Emma imorse! Helt otroligt! Men ganska skönt var det med, läste lite i min nya bok som jag handlade hem igår, Skamfläck. Handlar om svenska ungdomar som på olika sätt säljer sin kropp allt från överklassen till en vanlig Svensson...Svårt att fatta att det finns så där...Min bild av att sälja sin kropp är att man gör det med tvång, alltså att typ trafficking eller att man säljer sin kropp för att ha råd med droger...Men inte att ungdomar gör det för att de känner att de måste ha bekräftelse bland annat...


Jaja, satt och läste en stund och sedan började baka bullar tidigt på morgon kvisten   Emma vaknade lagom tills degen skulle börja jäsa så det var perfect! 

Känns ganska skönt att ha gjort lite "nytta" om man nu kan kalla bullbak för nytta innan klockan ens blivit 10! :)


Ikväll är det party med brudarna! Ska bli skitkul och jag gillar starkt att vädret än så länge är på våran sida!

Nu ska jag få i mig gröten sen ska jag överaska min bakfulla sambo med oboy och varm kanelbulle!  

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards