Alla inlägg under september 2011

Av Nina Wikstedt - 30 september 2011 15:58

I förmiddags tog vi en sväng till öppna förskolan ute i Östra Vingåker. 

Det var supermysigt där ute och man ser att de verkligen har lagt ner hjärta och själ i det. 

Fanns även ett fint litet "prinsess rum" med massa klänningar, vingar, tiaror, dockor, serviser mm...

Kanske är ngt om några år!  


Emma var superduktig där borta och hon blev inte alls ledsen eller så när det är mkt nya ansikten och höga ljud. Hon satte sig ner och började pilla på en mjukis bil och därefter hittade hon en telefon som hon lekte med resten av tiden. Blev lite skrik när det var dags att åka och hon fick lämna ifrån sig den  


      På em blev det en sväng till Möbelmagasinet för att se om det fanns något kul men fan så rörigt det är där inne! Gick knappt att ta sig fram. kändes som att det inte var långt ifrån en soptipp där inne! 

Därefter kaffe på donken och nu sitter vi hemma och tar det lugnt. Snart kommer Håkan hem från jobbet också  yeeeyyy!  

Trevlig helg!  

Av Nina Wikstedt - 30 september 2011 09:34

Varför är man aldrig nöjd över sitt utseende?

Jag har gillat läget att man ser ut som man gör utan smink osv...

Men det här med att aldrig känna sig snygg till vardags. Tycker man försöker och har sig men sen när man tittar sig i spegeln så känner man sig som en grå mus. Försöker komma på nya ideer att fixa håret men det ploppar liksom inte upp ngt nytt...

Samma sak med sminkningen, den känns också trist.

Kläderna ska vi inte tala om. 


Nej, sitta här och tycka synd om sig själv håller inte. 

Nu vaknade Emma till så hon ska få lite mellis nu innan Cia och Leo plockar upp oss och därefter åker vi till öppna förskolan i östra vingåker och roar oss ett par timmar.


Av Nina Wikstedt - 29 september 2011 17:27

Har nu handlat hem en overall till Emma, finally!!!

Hittade en svart parvel på Åhlens. Tänkte först ta en lila men sen har jag redan köpt röda vantar till lill stumpan och det passar ju bättre till svart...

Så svart fick det bli.


Gick sedan hem och gav Emma lite käk, slöade i soffan och sen fick jag ett enormt sug att gå ut. Det är ju sommar ute! Smsade Pernilla och frågade om inte hon hade lust att gå till sjukhusparken så barnen kunde få leka lite och tur som jag hade så var de redan på väg dit!  


Kunde inte låta bli att ta några bilder på dem  


    

2 snoriga ungar i lekparken  


   

Nu ska det strax lagas lasagne här hemma, så gott!

Av Nina Wikstedt - 29 september 2011 10:27

Sitter och tittar på Emma när hon sitter i sin gåstol och springer omkring i den. 

Hon dras av någon anledning till en sladd vi har som syns precis när man kommer in i vardagsrummet och hon verkar ha någon slags dragning till alla möjliga sladdar eller saker som hon INTE  ska leka med. Datorsladden är skitkul, tv.dosan osv...


Vad har era små för favorit leksaker?


 

Av Nina Wikstedt - 29 september 2011 08:14

Då har förkylningen hittat hit igen, jag har än så länge inte fått något men Emma har snurrat runt som en virvelvind i sängen i natt och väckt mig ungfr varje halvtimme då nappen flugit ur munnen på henne. Hon blir så otroligt snuttig när hon snorar och har sig...

Så jag har hittat henne sovandes på sidan, med benen upp i luften typ vilande mot spjälarna osv...

Men nu är hon pigg och glad!

Jag är skittrött, ska strax studsa in i duschen så vaknar nog även jag till. 


Idag blir det lunch med Anna på stan därefter vet jag faktiskt inte. Bara ta det lugnt! 

Av Nina Wikstedt - 28 september 2011 19:57

Om exakt en vecka börjar Greys Anatomy visas igen! Tycker serien börjar allt senare och senare på hösten för varje år... Kanske inte är så många avsnitt på en säsong att det är därför de börjar sända så sent?

Idag var vi iaf på 8 månaders kontroll och Emma klarade det galant! 

Innan var vi på föräldraträff och det handlade om säkerhet. Vet inte om jag direkt lärde mig någonting men alltid trevligt att komma iväg lite  

Ungarna är ju bra roliga. Det var 4 st bebisar och en bäbi gjorde lite höga ljud och det resulterade i att en annan bäbi blev rädd och därefter så skrek den ena högre än den andra!   Gick snabbt över som tur var!


Ikväll är det soffhäng i vanlig ordning. Har massa bra filmer på andra datorn som man kunde ha kikat på om det inte vore för att datorn krånglar...

Av Nina Wikstedt - 28 september 2011 08:24

Hittade så himla fint bord och stolar till på jollyroom till Emmas rum...

Vill ha vill ha vill ha!




   


Tycker stolen är så himla söt! 

Av Nina Wikstedt - 28 september 2011 07:35

På senare tid så har jag blivit så himla kvälls trött! Sambon tror att jag synkar med Emma  

Nuförtiden så orkar jag knappt hålla mig vaken efter 22 på kvällen och igår slog jag nog rekordet, då la vi oss alla 3 vid 21:30! Skönt iofs när klockan ringer på morgonen  


Nu på morgonen så har jag brett lite mackor till mig och Cia som vi ska ha efter föräldraträffen på bvc. Hon fixar kaffe och muffins!

Ja som sagt så ska vi på föräldraträff kl 10, tror det handlar om säkerhet idag. Därefter så är det 8 månaders kontroll.


Skapa flashcards