Alla inlägg under april 2012

Av Nina Wikstedt - 28 april 2012 16:51

Vad jag har varit sällskapssjuk idag! och ingen att umgås med heller. Vilket ilands problem!

Hade egentligen planer den här helgen men det sket sig så då planerade jag att städa av hemmet under fm och det blev gjort och sedan bestämde jag och Håkan att vi skulle gå ner på stan och spana in den här International Food Market. Det slutade med att jag gick på den själv. Köpte lite gottigott och lunchade på torget med en stark Thaitallrik, blev en miss att inte köpa dricka och det var lite drygt!

Sedan hem och var fortsatt sällskapssjuk och tänkte att jag skulle ta en sväng med skruttan ner till lekparken i hopp om att träffa på någon man känner där. Inte det heller.

Så vi satt där ett tag och sen gick vi hem. Nu är man alldeles för seg för att vara social istället haha...

Men men, väntar på att hjärtat ska komma hem och sen får vi se vad vi hittar på. 

Tanken var att vi även skulle storhandla men det får det nog bli imorgon istället.


Fortsätta jobbjakten på måndag! Gårdagens fail känsla har runnit av mig och jag tar nya tag!

Har en kontakt att dra i till men skiter det sig med det så ja...Då ska jag nog kanske spana runt på lite utbildningar. 

Tänker iaf inte sitta hemma och gräma mig över att det inte finns något jobb och att man inte kan få något och tänker absolut inte sitta hemma och vara arbetslös resten av mitt liv!


Väcka skrutt nu så det inte blir för sent för henne ikväll. 

Hej svejs!


Av Nina Wikstedt - 27 april 2012 10:16

Att det ska vara så svårt att få jobb nuförtiden!

Jag har ju visserligen ett tim.jobb men att det ska vara så svårt att få fast tjänst eller ett vikariat.

Imorse tog jag mig i kragen och satte mig vid datorn och sökte runt på olika gruppboenden. Ordnade med telefon nummer och förhoppningarna om att åtminstonde få ett tim. jobb växte MEN så börjar man ringa runt och man får svaret att det inte behövs tim vikarier just för tillfället osv...

Då känner man hur den här upprymdheten man kände nyss blir som bortblåst och så hamnade man på noll igen.

Får vara glad över att jag har sommar jobb iaf.

Men sen måste jag ta tag i det här med arbete och se till att få något jobb!

Eller i värsta fall plugga vidare och öka chansen till jobb men då är ju frågan till vad?!


Mycket att fundera på. 

Ska försöka att inte gräva ner mig i det där och istället se ljust nu och det är inte så svårt eftersom vi snart åker till Turkiet. 12 dagar kvar!¨


Av Nina Wikstedt - 21 april 2012 13:36

Jag har blivit som besatt! Fick ju hem boken i torsdags tror jag det var och har redan läst 250 sidor. Det går inte att stänga igen boken när man väl har börjat!

Snart har jag läst färdigt del 1 utav boken. Är nyfiken på del 2!

Igår hände det inte så mycket eftersom vädret var som det var så vi höll oss inne hela dagen förutom promenaden till och från förskolan.

Det räckte.

Var hos frissan på em och fixade slingor i håret, blev jättenöjd och precis så som jag ville. Absolut inget märkvärdigt utan ljusa slingor som gör att man känner sig lite sommarfräsch. 

Klippte även upp håret lite och jämnade till det. Man behöver unna sig lite ibland!

Huuhh, kom att tänka på Tabita eller vad hon heter i Mia & Klara (trash morsan) 

haha...

Åh nu är det bara 18 dagar kvar innan vi åker till Turkiet!!! Så härligt det ska bli att slippa alla vardagsmåsten som städa och tvätta och det tråkigaste typ...Laga mat!


Det är kul ibland när men som nu på vardagarna så är det så trist att känna det här MÅSTET över sig.

Ska bli skönt att sätta livet på paus  1 vecka  



 

Av Nina Wikstedt - 19 april 2012 10:10

I tisdags så fick vi hem ett månadsbrev från förskolan där det stod att det är pyjamasparty på Emmas avdelning idag. Superkul idé!

Så imorse fick pyjamas vara kvar när vi gick till förskolan. När vi väl kommer det dit så står det 2 barn vid dörren och tjoar för fullt att det är pyjamasparty idag och jag fick hör alla detaljer om dagen! De håller sig inomhus idag och de ska mysa och titta på film mm. 

Öven förskole fröknarna gick in stenhårt för det här och hade på sig pyjamas de också!


För min del har det varit mycket jobb och det har varit superkul!

Hade mitt första dygnspass förra torsdagen och det gick bra för att vara ett tag sedan man jobbade dygn sist.

Trött som ett as var man ju förstås och vissa saker var lite rörigt men ja...Det gick!


Var på våran första husvisning i måndags, Duvslaget 11. Läget var helt underbart men huset var ingenting för oss.

När jag och Håkan gick runt och tittade så störde vis oss typ på det mesta. kök, badrum, planlösning...Ja allt i princip. Vi sa att skulle vi haft huset hade det varit smidigast att riva ner hela huset och bygga upp ett nytt. Men det kostar ju så vi kikar vidare.

Läget är underbart där!



 


Nu ska vi kika vidare på ett radhus och se om det kan vara något!


Idag efter att jag har hämtat Emma på förskolan så kommer Cia och Leo hit på besök. Har gjort en fryst chokladpaj som vi ska mumsa i oss, till det blir det grädde och massa bär till!

Hoppas solen håller sig kvar, kanske blir en sväng till sjukhusparken med.








Av Nina Wikstedt - 11 april 2012 10:42

Har idag på förmiddagen varit effektiv, tycker iaf jag. 

Har städat av hemmet och därefter kom mamma på besök. Emma var supergosig och ville gärna vara i hennes famn och kramas.

Ska strax förbereda lite med maten. Ska jobba i em och då är det skönt att ha förberett lite med maten så det går snabbt och smidigt sen när man kommer hem. 

Känns så skönt att få jobba lite, känna att man gör nytta!

Kan inte förstå dem som gör allt för att inte jobba...

Vad gör man om dagarna? Vad gör man med all tid?

Man får ut så himla mycket utav det, rutiner, kroppen får röra på sig och man mår bra, man får även den sociala biten mm...

Kan bara se fördelar och har man jobbat så blir det sen dubbelt så härligt att vara ledig!


"Plocka" vidare här hemma nu! Ha en bra dag!

Av Nina Wikstedt - 10 april 2012 10:11

Skrev igår att jag hade vunnit lite vägg dekorer på tradera. Har ej fått hem dem än men kan lägga upp bilder iaf på hur de ser ut.


 


Denna ska jag sätta långt ner, vid listen eller vad det nu heter men iaf så kommer blommorna vara i samma höjd som Emma  


Kommer bli kalasbra!







Denna ska vara i sovrummet. Känns som att alla har en sådan här men jag gillar texten och den kommer passa utmärkt i sovrummet!




Föresten, vilket jävla väder det är idag!

Småregnade när jag lämnade Emma på dagis. Idag skulle de hålla sig inne och leka och det är nog lika bra för jag glömde att ta med gummistövlarna till Emma.

 Hon och jag får gå ut i em ist!Ta tag i det jag skulle göra idag medans Emma är på dagis, gå upp med prylar till vinden. Våran klädkammare förvandlas sakta men säkert till ett förråd... Måste ta och åka till tippen snart igen...











Av Nina Wikstedt - 9 april 2012 19:23

Sambon är i Norrköping och kollar på In Flames ikväll! De börjar sin turne där idag har jag för mig, de kör bara på mindre ställen. Kul idé!

Emma somnade nyss för natten. 

Denna tiden är det som gäller nu för hennes del sen hon började på förskolan. 

Vi får se hur den här veckan går för henne. Känns som att de där 3 timmarna hon är på förskolan går så fort, som att hon inte hinner lära känna personalen och barnen riktigt. 

Men jag ska väl inte oroa mig och tänka på det där i onödan. Det blir nog bra!


Kollar lite Sjukhuset och man känner hur bebis suget bara växer! 

Min önskan har ju varit att om jag kommer få fler barn så vill jag att det ska vara ca 2 år mellan dem vilket betyder att man då kanske borde sätta igång med "tillverkningen" snart men samtidigt känner jag att jag orkar inte med att bli gravid igen, gå upp i vikt och med alla dessa hormoner som spelar en ett spratt hela tiden! Med att bli gravid igen så menar jag att det känns som att det inte är så längesen man var gravid...Tiden går fort med en liten! 

Näe, min plan med att det ska vara 2 år mellan barnen spricker nog. 

Vill jobba ett litet tag och verkligen ge järnet på att få en fast tjänst någonstans innan nästa kommer. Men blir det så blir det.

Man saknar ju det här lilla gosiga...


 


Mys i soffan med en Emma som bara är någon vecka på bilden. 



 


Mys med en liten Emma igen som är någon månad gammal. 





Av Nina Wikstedt - 9 april 2012 11:25

Hur har ni firat påsken?

I fredags så blev vi bjuda på våfflor hos Håkans mormor, Emma tryckte i sig massor! Sedan fick hon äta glass och kex. Mkt gottigheter för den lilla damen och hon var helnöjd!

Av sin farmor och farfar fick Emma en leksaks spis i "påskpresent". 

Emma hade en Brio-ugn som hade gjort sitt. Den var lite halvtrasig här och där. 

I lördags så var det ju påskafton, då lagade vi lite påskmat och sedan fick Emma öppna sitt påskägg.


 


Emma fick Marie minikex, morotstix (småfolk), Smoothie, hårspännen och hårsnoddar i sitt lilla påskägg. 



Idag så är det lugnt här hemma. Var sugen på att ta mig ut en sväng för frisk luft men orken och lusten finns inte riktigt, inte så länge det ska vara grått och trist iaf!

Men i em ska vi iaf till sjukhusparken hur vädret än blir!


Föresten, kikade på film igår (igen) Change up. Jätte bra, en komedi som handlar om 2 vänner som har ganska olika liv och så önskar de att de kunde byta liv med varandra. Sådana filmer kan aldrig slå fel!


Ber om ursäkt igen för att det är så dåligt med inlägg här nuförtiden. Jag prioriterar annat helt enkelt. 

Ingen ide att blogga heller om man känner att man inte har något intressant att berätta. 


Nu ska jag kolla över mina auktioner på Tradera. Är inne i en Tradera fas nu. Vann häromdagen lite väggdekorer. Kan ta kort på dem sen när de kommit upp på väggen här hemma. En vägg text och en dekor till Emmas rum med lite färglada blommor!



Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards