Alla inlägg under oktober 2012

Av Nina Wikstedt - 26 oktober 2012 13:21

Emma brukar ALLTID sova efter lunchen, inte idag och jag som är så trött och huvudet värker. 

Fick vila en liten liten stund som gjorde stor nytta men full av energi är man ju inte direkt...

Hade en dröm om min tatuering inatt, drömde att massa tidningar ville fota den för att den var så fin haha... Snacka om lite egenkär  

 

Nu är julklappashandling i full gång! Sambons julklapp är klar och det känns skönt, det är lika svårt varje år att komma på något men i slutänden så tycker jag att jag lyckas någorlunda bra på något vis.

Nu är det resten kvar, har klart för oss vad vi ska ge alla men ej handlat det än men det finns det tid till!

 

Strax (om jag orkar) ska jag göra mjuk pepparkaka. Skitsmidigt att göra, man följer sockerkaks receptet och sedan häller man i en påse Pepparkakskrydda (finns på maxi) sen in i ugnen och så är det klart!

Gott gott ska det bli om jag orkar göra det.

 

 

Av Nina Wikstedt - 25 oktober 2012 19:51

Var på Lindex idag och skulle kika lite på kläder till Emma. Mest byxor eftersom hon har så dåligt utav det nu fanns det inte så mycket... Däremot så såg jag att det hängde massa randiga lite annorlunda kläder på en ställning. Missoni, hittade en tröja som jag blev lite småkär i och gick fram till kassan med den men sen kom mitt snåltänk fram och tänkte att jag inte kan betala 199 kr för en tröja! Så jag hängde tillbaka den och nu sitter jag här och ångrar mig lite. Såg att samma tröja finns ute på tradera nu för 150 kr och ska nog lägga ett bud där. 

 

Missoni hade inte bara kläder för barn utan mest till vuxna och även smycken, väskor mm. 

Mkt fint men på tok för dyrt!

 

Idag har vi varit på loppis Emma och jag, gick så bra så! Hittade en mamma muu gossedjur som Emma blev helt kär i! Den höll hon i hela vägen hem och nu sover hon med den. Gulleplutt! 

Maten går det väldigt trögt med nu när kindtänderna är på gång. Småäter typ kex men när det kommer till mat så vill hon inte ha. Vi har gett henne välling nu de gånger värken i den lilla munnen varit som värst...

 

På måndag blir det aj aj för fröken igen. Då ska vi till BVC och ge Emma den andra sprutan av hepatit a och b vaccinet. 

Hon fick första sprutan innan vi skulle till Turkiet i våras så lika bra att köra på med andra dosen med så är hon vaccinerad. 

 

Nu är det Once upon a time! Sen Revenge, undrar vad Emely hittar på ikväll...

 

 

 

Av Nina Wikstedt - 24 oktober 2012 20:30

Har beställt efter 2 böcker idag osm jag har längtat efter att få läsa så länge! Hoppas att cdon skickar dem snabbt och att jag hinner få dem innan helgen. 

Såklart så är det Torka aldrig tårar utan handskar som är så himla omtalad. Har tyvärr missat serien som de visat på tvn! Hoppas det blir en repris snart eller att den finns att köpa på dvd sen. 

 

 

 


Beställde även Femtio nyanser av honom. Den har/är på topplistan och ska tydlige vara väldigt beroendeframkallande. Ett stort + med den är att det är en triologi. Wohooo!

 

 

 

 

Emma fick även 2 böcker, Oj och Vem bestämmer? När jag såg titeln på boken oj kunde jag inte låta bli att le, det är ett ord som Emma använder sig av hela tiden. Spiller hon något så är det oj, tittar hon på tv t.ex Djurakuten så är allt oj osv. Såklart så beställde jag den!

 

Nu är jag ledig torsdag och fredag. Imorgon ska jag och Emma en kort sväng till loppisen och hämta ut kläderna som jag la undan tidigare idag när jag lämnade lite kläder. Hoppas vi får en del sålt!

På fredag blir det kanske badhuset. Eller ute och leka kanske...Vi får se!

 

 

 

 

 

 

Av Nina Wikstedt - 21 oktober 2012 16:25

Igår var vi på Tom Tits med Ewe och Madde och kollade in en utställning som heter Body World. 

Det är människor som har donerat sina kroppar till denna utställningen. Så allt man får se är äkta. 

För att bevara kropparna i fint skick så "plastinerar" de kropparna så att de inte börjar ruttna. 

Man fick kolla på lungor, jämföra en frisk lunga och en rökares lunga, kolla på hjärtat osv. 

Den avdelningen som intresserade mest var delen där man fick se foster i olika stadier i graviditeten. Faccinerande men samtidigt sorgligt.

De minsta fostren hade de i som små glasbehållare med vatten i. Redan i vecka 9 så såg man hur de där små tårna spretade från foten. Visst, man kan se bilder i en bok men att se det irl var som sagt faccinerande. 

de hade olika foster upp till vecka 36. 

Man fick även se en höggravid kvinna i 8e månaden som hade en uppskuren mage. En äldre farbror som stod bredvid mig blev verkligen tagen av kvinnan och barnet. han stammade fram något om att -det här kan väl ändå inte vara äkta och när jag sa till honom lite lågt att -Allt här inne är äkta... Så började han mumla och stamma fram något. 

Han hade nog lite att bearbeta efteråt. 

Häftigt var det och en riktig upplevelse och värt att se. 

Det gick jätte bra att ha Emma med sig, det enda hon tyckte var lite läskigt var skeletten, men det tyckte ju en annan med så lite halvläskiga ut för de hade satt dit ögon som ploppade ut.

 

Dessa bilder är tagna från google eftersom man tyvärr inte fick ta kort där inne på utställningen...

 

 

Man undrar vad som hände den här kvinnan? 

De vill inte gå ut med ålder och dödsorsak på någon utav deras kroppar just för att det inte ska bli eller kännas personligt. 

 

 

 

 

 

 

Efteråt så åkte vi in till Stockholm och åt på Jensens Böffhus, var kö in och fick vänta i 30 min men konstigt nog gick tiden snabbt! Maten var underbart god och verkligen barnvänligt.

Emma fick en ritbok och pennor att måla med i väntan på maten.

Maten var underbart god! Nästa gång man käkar där så blir det nog till att boka bord i förväg så man slipper vänta. 

 

Hade en underbar kväll och en lyckat födelsedags firande!

Av Nina Wikstedt - 18 oktober 2012 08:55

Priset gick upp för mkt på lägenheten som vi kollade på i måndags. Vi hade kunnat buda mer men det är jävligt mkt pengar för en lägenhet i Katrineholm.

Vi hoppar den och letar vidare. 

 

Nu blev det lite tråkigare igen för vi var inställda på att flytta dit. Vi hade redan möblerat och allt det där. Men men, vi har iaf lärt oss lite mer om hur det går till med budgivning och vad man ska kolla efter osv. Det kommer vi ha nytta av nästa gång vi hittar en lägenhet som vi ska kika på. 


Emma stortrivs på dagis, imorse knuffade hon ut mig från dagis och vinkade hej då. Känns riktigt kul och hon verkar stortrivas där. Sen vi fick hem gruppfotot från dagis så vill Emma ofta titta på bilden och peka ut alla sina kompisar och fröknar. 

 

Nu ska jag surfa runt på nätet och spana efter julklappar, har en perfekt julklapp till Håkan på gång just nu! 

Ska spana runt på julklappar till Emma med, så klart! Vad ska ni ge era 2-åringar i julklapp?

 

 

 

Av Nina Wikstedt - 17 oktober 2012 09:44

Nu har vi gett oss in i jakten på att hitta en bostad, på riktigt! Var på visning i måndags och när jag kom dit så kom jag hem kan man väl säga.

Så nu är budgivningen igång och tja, är väl inte så nervös över det för vi ska bo där. Så enkelt är det.

Vi planerar tapetsering redan och möblerar i huvudet. 

 

Nu väntar man bara på att mobilen ska plinga från mäklaren. Är så spännande och kul det här! Samtidigt som man kommer på allt det här jobbiga, packa och leva bland kartonger, adressändra, fixa med försäkringar mm...

 

Men man ska inte fokusera på det negativa utan man får ju se att det blir ju något bra utav det hela! 

 

För tillfället så är Emma på dagis, det hade hänt en liten olycka igår när hon var där när Emma hade lekt i en lekstuga med några andra barn. Någon fröken hörde hur ett barn grät där inne och när fröken väl kom så blödde Emma näsblod. Tycker hon har klarat sig bra från "skador", det här var första gången sedan hon började. Man har läst om andra barn så får en fläskläpp här och sår på pannan  och blir omplåstrade...

 

I em är det tvättstuga och ska städa lite hemma, på fredag åker vi till Södertälje. På fredag blir jag 25 år, en börjar bli gammel!   

 

Ha d gott!

 

 

Av Nina Wikstedt - 13 oktober 2012 13:46

Kylan kom över en natt! Det är härligt att vara ute om man har rätt kläder för det, vilket jag inte har införskaffat än   

Är fortfarande helt salig över min tatuering, längtar tills den är färdigläkt. Just nu så får jag smörja den hela tiden, är riktigt torrt och det har blivit skorpor på den. Är nervös över att det ska bli fläckar på den men det är tydligen så här det ska läka. Inte pilla, nej nej.

Den här salvan jag kör med heter Wicked Aftercare och är så himla bra! Jag har skrivit om den förut men den är verkligen dunderbra!

Har berättat att jag även smörjer mina sår vid håret med den och det funkar bra. Den passar även bra för Emma som har blivit väldigt röd och torr runt munnen nu när temperaturen skiftar kraftigt. Så en liten klick med det så är även det röda borta!

 

I veckan så har jag hoppat in och jobbat ett pass, planerat resan för nästa helg till Södertälje. Betsällt efter biljetter till en utställning som heter Body World. Ska bli häftigt att se! Vi planerade även att vi på kvällen ska åka in till Stockholm och käka på Jensen´s Böfhus. 

Mkt mat för en billig slant!

 

Längesen som jag slängde upp bilder så här kommer det några stycken bilder på det finaste som finns på jorden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Förra helgen tog jag, Håkan och Emma en mysig promenad vid Östra spåret med Jocke och hundarna. Riktigt fin höstdag!

 

 

 

 

 

 

 


Nu kan man gå in på hifi klubbens hemsida och rösta fram det lag man tror kommer vinna vid film mästerskapet i november! Gå in och rösta på Team Linköping!

 

 

Av Nina Wikstedt - 10 oktober 2012 09:18

Nu är tatueringen äntligen klar! 

Denna gången så gick det mycket bättre, fick bedövnings salva på som skulle verka i 45 min innan man kunde sätta igång och på vissa ställen kändes det ingenting! Mot slutet däremot så började det kännas eftersom den bara håller i ungfr 2 timmar. 

Bild kommer upp senare, har inte hunnit ta kort med kameran än. Men är iaf super nöjd! Är så glad över att det blev som man hade tänkt sig om inte bättre t.o.m   

Kan verkligen rekommendera Wicked Monkey, trevlig personal och verkligen lägger ner tiden på att man ska bli nöjd!

 

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards