Alla inlägg under oktober 2013

Av Nina Wikstedt - 31 oktober 2013 15:59

Här hemma luktar det jul! Kunde inte hålla mig längre så nu har jag bakat lussebullar! Emma och mormor hjälpte till :) Emma gjorde en lussebulle som hon tyckte var lik en bajskorv ;)

Av Nina Wikstedt - 30 oktober 2013 19:49

Dagen började med tvättstuga och sen en promenad med Emma till dagis. Glädjen blev stor när en minitraktor vinkade tillbaka till Emma. Sen på vägen hem vinkade Emma till ambulansen som också vinkade tillbaka. Det var lycka det! Efter dagis idag så blev det öppna förskolan. Har blivit lite av en rutin att vi går dit, mkt spring!

Sen måste jag lägga upp en bild på min supernyttiga frukost! :p

Kolla arga snickaren och sen veckans höjdpunkt, greys anatomy!

Av Nina Wikstedt - 29 oktober 2013 17:52

Är så trött nu, känns som att klockan är mkt men Bolibompa har inte ens börjat. Emma borde bli trött tidigt eftersom hon har röjt som bara den idag på em med Rasmus! Sara kom in vid lunch och Mange och jag följde med till Resia så nu är de inbokade på samma hotell osv som oss! :) Längtar! Trött trött trött! Orkar inte ens släpa mig ut till köket för att bre några mackor. Magen skriker efter mat samtidigt som jag mår illa. Jävla pms. Usch piss skit.

Av Nina Wikstedt - 28 oktober 2013 18:57

Gissa vilken bok som är favoriten?

Av Nina Wikstedt - 28 oktober 2013 18:32

Köpte hem ett memo spel med My little ponny på i Ullared. Det gick hem! Fattar inte hur barn kan ha ett sånt himla bra bildminne! För Emma går det dubbelt så fort att hitta rätt bild än vad det gör för mig :) Emma ville att jag skulle ta en bild på henne när hon håller i sina memo kort :)

Av Nina Wikstedt - 28 oktober 2013 18:29

Provar att skriva ett nytt blogginlägg då det jag skrev nyss inte sparades av ngn anledning *morr* Igår så blev en resa bokad till Gran canaria! Vi åker i april tillsammans med Jonas, Michaela och barnen och imorrn ska Sara, Johan och Rasmus också boka resa så de reser med oss till samma ställe! Vi ska bo på ett hotell som har lite av den här viktorianska stilen. Riktigt fint! Hotellområdet var det som gjorde att vi bestämde oss för just det!

Av Nina Wikstedt - 26 oktober 2013 21:40

I måndags fm så tog jag tåget till Uppsala för att hälsa på Linnea. Tanken var även att hälsa på fler men tiden räckte inte till! Vi hade fullt upp med alla små vardagsbestyr och Linnea ska föda nu i början på november så jag hjälpte Linnea och Erik med att fixa i deras trädgård och sedan blev det storstäd i köket. Kan vara skönt för dem att ha den här grovstädningen klar innan bebisens ankomst :) Vi åkte även fyrhjuling där ute i skogen, var Askul! Fick själv köra också! :) Man kopplade verkligen av där borta! Mitt ute i skogen bland massa djur och på kvällarna när man var ute så var det alldeles kolsvart och knäpptyst och man kunde höra sina egna andetag. Riktigt härligt! Kom hem efter mkt strul med tågen i torsdags kväll. Var riktigt skönt och hade planerat en lugn fredag med att bara vara hemma men det blev precis tvärtom. En gammal arbetskamrat behövde snabb flyttstädningshjälp och erbjöd en generös peng som tack för hjälpen så det tackar man inte nej till! Sedan var det tvättstuga osv. Sedan ringde klockan vid 4:30 imorse för Mange och jag skulle med Jonas och Michaela till Ullared. Trötta som as i bilen men när vi närmade oss så blev vi minsann pigga! Vi gick runt i ca 4 timmar tror jag innan vi var helt klara! Blev lite inredning, leksaker osv.

Efter restaurang besöket i Gekås så myste jag och Michaela med Ola-Conny och Morgan! Nu blir det sängen strax efter en lång men rolig dag! Natti natt!

Av Nina Wikstedt - 20 oktober 2013 18:47

Kan tipsa om att ö&b har tagit in en del "shabby chick" saker. Har lite köksprylar i det temat så när jag fick syn på dem i ö&b så var det bara att slå till! Mkt billigare än vad man sett på Cayenne osv.

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards