Alla inlägg under december 2013

Av Nina Wikstedt - 29 december 2013 21:35

Dagen bjöd på sovmorgon, 9:20 vaknade Emma! Hör inte till vanligheterna men är det jullov så är det! :) Lagom när vi var klara så kom Linnea och Alice över för en liten lekstund. Emma visade upp sina julklappar som hon fått av tomten sen blev det lite lunch innan Emma och jag började gå till hennes pappa. Det sista Emma sa när vi skildes åt var -Hej då bajsmamma! Haha, knasfia! ;) Efter att jag lämnade Emma så åkte Madde och jag till Norrköping för lite shopping. Var inte ute efter någonting och när man inte är det så hittar man massor!

Den här skjortan från h&m för 149 kr.

Sen den här för 299 kr på kappahl. Fick presentkort av Mange där i julklapp så det blev alldeles perfa! Nu kollas det på hälsoresan sen sova!

Av Nina Wikstedt - 24 december 2013 21:09

Den här dagen har gått i ett men varit mysig så som julen ska vara. Dagen började tidigt med att kolla på sista avsnittet av Julkalendern. Kanske blir en fortsättning ngt annat år som kommer handla om när Stella åker till stenåldern? Efter julkalendern var det dags att göra sig iordning för dagen för sen kom Emmas mormor på grötfrukost och efter det var det julklappsöppning :) Julklapparna var uppskattade. När morsan drog hem så blev det några minuter som man hade det lugnt och då blev jag seg! Så har det varit hela dagen fastän det har varit trevligt! Efter lunch åkte vi till Sara och Johan och åt julmat, fanns massa gottis! Fast man inte känt sig så överdrivet hungrig innan så ändrade det sig när man såg all god mat. Sen var det Kalle anka och därefter så stod barnen i fönstret och väntade på tomten, spänningen lyste i ögonen men Emma fick panik när tomten kom och knackade på fönstret. Aldrig sett henne så rädd! Hela hon darrade av skräck lillpluttan. Så vi satt lite på avstånd och Mange fick ta emot alla julklappar istället ;) Alla barnen nöjda och glada mot slutet iaf! :) Nu sitter vi hemma och kollar på Tomten är far till alla barnen. Så fort Emma kommit till ro så blir det till att sova så har man förhoppningsvis energin tillbaka imorrn! Bilder kommer upp senare när jag laddat in allt fr kameran. God Jul på er alla!

Av Nina Wikstedt - 20 december 2013 07:47

Igår kväll drog rethostan från helvetet igång, hostade så mkt att jag till slut fick kväljningar. Efter att ha hostat i nästan en timme kom jag på att jag hade lite kvar av den gudomliga hostmedicinen Cocilana kvar i kylen. Svepte i mig några klunkar sen gav hostan med sig! Nu idag så mår man som en påse skit, ögonen är kletiga, ont i halsen och värker i hela kroppen. Har säkert feber också men tempen funkar inte. Men jag har min kära cocilana och alvedon hemma så jag har det jag behöver. Vila idag sen får vi se hur kvällen blir. Vi ska iväg till valla och fira Sara som fyller här i dagarna. Får se om man åker dit eller om man blir hemma. Vill inte vara sjuk på självaste julafton!!! :(

Av Nina Wikstedt - 19 december 2013 14:18

Blev medlem nyligen i Goboken (igen) var medlem förut när Emma var bebis men tyckte att sakerna man fick då var mest krimskrams så gick ur den. Men nu när Emma blivit äldre så kom jag på att de har Disney paket. Då får man hem en bok i månaden med en cd skiva till som barnet kan lyssna på. Idag fick jag hem Flygplan och ng Logolino spel. Har aldrig hört talas om det men bläddrade igenom den där lilla boken och det går ut på att man ska koppla ihop en massa saker. Svårt att förklara :p

Av Nina Wikstedt - 18 december 2013 09:12

Igår hade jag en rolig dag på stan med Sanna. Vi spanade runt i olika affärer och var på allmänt fnitter humör. Dock så blev jag lite orolig då jag testade mitt blodtryck under dagen. Det visade sig att jag hade 170/73. Det förklarar visserligen då varförbjag känt mig yr, trött och allmänt ur fas. Men det är ju tokhögt! Blev lite nervös över det då vi har proppar och skit som går i släkten. Jag är en sån där som förstorar upp saker med. Så nu under morgonen så kände jag hur hjärtat funkade hårt och la mig ner i ca 20 min. Känns bättre nu efteråt men blir som sagt orolig. Vad är det frågan om? Den som lever får se. Strax ska jag hoppa ner i badet, sen iväg till affären och handla lite grann. Svärföräldrarna kommer över på middag idag sen kommer även Emma hit och sover över. Mys!

Av Nina Wikstedt - 17 december 2013 07:28

Trött är bara förnamnet! Sen känner man sig typ monoton om ngn förstår hur jag menar. Man är inte glad men inte ledsen heller och orken är på noll. En släng av pms kanske. Brukar ofta vara den som spökar när man känner sig ur fas.

Av Nina Wikstedt - 16 december 2013 15:31

Fick hem 50% på valfri vara från barnavd på Lindex idag, så gick in på deras hemsida för att se vad som fanns. Såg då att de hade ett erbjudande ta 3 betala för 2 så nappade på det så fick ett plagg på köpet och halva priset på ena utav plaggen så kom billigt undan!

Av Nina Wikstedt - 16 december 2013 08:56

Har drömt om en övergiven kattunge inatt som jag i drömmen tog hand om. Så sött! Ngt som är riktigt gulligt med kattungar är när de dricker mjölk eller ngt annat som är mumsigt och så vibrerar hela kissen :) Sen när de gör sina gulliga små "mushopp" :) Men ingen katt blir det här iaf. Får bli när man bor i hus. Idag är det jobbsök som står på schemat.

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards