Alla inlägg under mars 2014

Av Nina Wikstedt - 31 mars 2014 19:26

Förmiddags vädret var ju inge vidare. Grått, kallt och regnigt! Men sen som tur var så vände det. Hämtade Emma på eftermiddag och så cyklade vi iväg till Leksaksboden. Nu finns det inte så mycket kvar där. Emma hittade Lilla gubben som hon ville ha. Så den blev det. Efteråt blev det fika på Hembagarns. Mys dag på stan och sedan hem en kort sväng för att sedan bege sig ut igen när solen ville passa på att visa sig och då tog vi en cykeltur! :)

Måste gapa stort när man har en stor chokladboll! :)

Av Nina Wikstedt - 31 mars 2014 12:30

Sommarjobb klart! Yes! Känns så skönt och framför allt kul. Stället jag ska jobba på känna så himla rätt! Under veckan ska det bokas in inskolningstider med så man får komma in i det lite innan man börjar på sin vikarie rad. Senare idag ska Emma och jag till leksaksboden. Emma tömde sin spargris på mynt imorse och så räknade vi omsorgsfullt alla mynt och bestämde sig för att köpa ngt roligt för.

Emma håller i sin myntpåse i väntan på att få gå till dagis ;)

Av Nina Wikstedt - 30 mars 2014 19:22

En söndag som har gått i ett! Dagen har nog gått fort för att man vred fram klockan 1 timme. Förmiddan bara försvann iväg. Vid lunch hämtade jag Emma. Sen hem för att grädda våfflor och sedan ut till Manges föräldrar oxh fika lite. Emma hittade snigelskal som hon blev jätte glad över. Mindre glad över det när hon glömde kvar dem ;) Blev även en promenad i skogen med Mange, Sara, Nicole och barnen för att titta på trollet. Barnen var inte särskilt intresserade utan ville åka rally i vagnen ist. Men det var skönt för en annan att komma ut och röra på sig. Nu är det slapp i soffan framför Ariel 2. Sen hoppas jag att det blir tidigt ikväll så man är utvilad och laddad inför imorrn då jag ska på arbetsintervju. Berättar mer imorrn!

Av Nina Wikstedt - 29 mars 2014 16:47

En stor Björne nalle för 20 kr. Älskade Björnes magasin när jag var liten, synd att det inte sänds längre. Nu ligger Björne i tvättmaskin så han blir ren och fräsch! Gratängen i ugnen och köttet fräser i stekpannan. Blir finmiddag idag och till det en film. The Duchess. Imorrn kommer Emma hit igen, ska bli så kul!

Av Nina Wikstedt - 27 mars 2014 08:03

Snart ska vi till Teneriffa! Ser så mycket fram emot att komma iväg. Behöver ett miljöombyte och det ska bli så skönt att bara vara och det jag mest ser fram emot är att se Emma stoja omkring! Hon har beställt en kamelridning där. Vi får väl se om hon vågar när det väl gäller men hon kommer ju iaf få se en :) Idag händer det inte så mycket, ska se ifall Mange vill skjutsa mig till valla idag på fm, loppis där. Kanske kan fynda lite "extra dagiskläder". Sen ska det städas här hemma och tvättas lite.

Av Nina Wikstedt - 13 mars 2014 10:48

Snart helg igen, inga som helst planer förutom att Mange ska ha fest imorrn. Vet inte om jag ska fly hemmet eller om jag också ska vara med. Det beror på vad man har ork och lust till. Tycker inte att någonting känns särskilt roligt nu, är väl en vårsvacka man är inne i. Oftast brukar jag bli rastlös och uttråkad de veckor Emma inte är hos mig. Så det spelar nog också in att man känner som man gör. Idag eller ikväll rättare sagt så ska jag på streetdance på Friskis och Svettis. Ska bli kul! Har dansat det för många år sen, ska bli intressant att se om man minns några "moves" haha... Träningsvärk är nog ett som är säkert iaf!

Av Nina Wikstedt - 12 mars 2014 12:59

Nu har ju Emma en alldeles utmärkt säng redan. Men visst är denna så söööööt?!

Med ett staket till och allt hihihi :)

Av Nina Wikstedt - 11 mars 2014 19:46

Funderar på allt möjligt ikväll. På livet, vem man är, vem man vill vara och vad man har och inte har och vad man vill ha. Ja, allt runtomkring. Är väl hormoner som spökar runt i huvudet på en. Egentligen har jag det mesta man behöver. Men ett jobb skulle inte alls sitta fel. Tror det är det som spökar för mig just nu. Har alldeles för mycket fritid och för lite att göra. Känner att energin inte alls är på topp heller. Men sen ska man väl inte klaga, finns de som har det mycket mycket värre. Men sen kan man ju vända på det och se att det finns även folk som har det mycket mycket bättre ;) Nä farmen dags nu och sen sons of anarchy. Det skingrar nog tankarna lite!

Skapa flashcards