Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Hemma igen

Av Nina Wikstedt - 23 april 2014 18:00

1 vecka gick fort i Teneriffa! Semestern började 15 april då vi åkte mot Örebro flygplats. Ungarna lekte för fullt och sedan var det dags att gå på planet. Flygresan med barn gick över förväntan! 6 timmar med en 3 åring gick ganska bra. Det ritades, åt godis och chips och mot slutet av resa blev det såklart lite tråkigt men det var det för en annan med. Man vid bara komma fram! Vid 20 tiden på kvällen så landade planet och därefter en kort buss resa till hotellet för att checka in. Rummet var mysigt, 2 våningar med 2 balkonger. Städningen var kanon den med! Första dagarna så hängde vi mest vid barnpoolen och den större poolen. Emma var superduktig att simma (sprattla) med sin badring. Mycket lek och glass. Emma lärde sig snabbt att säga Choklett! (Chokladglass) som gick att hämta närsom bredvid poolen. Bamse skulle även finnas på hotellet men han såg inte vi till. Något över reklamerad kan jag tycka men det var det enda negativa med det hotellet. Servicen var kanon och var man i behov att barnvagn (sulky) så kunde man bara låna en utan någon extra kostnad. Blev även en promenad till centrum. Riktigt mysigt! Vi plockade snäckor vid stranden, kollade på djur, åt mysig lunch och spanade runt. Mange kraken hade bränt sig rejält i solen så han höll sig så mycket som möjligt i skuggan. Hans brännskada blev så pass illa att han fick träffa läkare. En spruta i skinkan (vad den nu innehöll?) och en salva på recept som var superbra som vi fick smörja in hans såriga och svullna ansikte med. Nu är alla sår borta men han är fortfarande svullen. Undrar när det ger med sig? Ja, vad mer ska man säga om resan... Vi gjorde inte så mycket utan det mesta blev barn aktiviteter. Och så länge barnen var nöjda så hade en annan det ganska bra med! Men det var skönt att åka hem igår med. 1 vecka är alldeles lagom för min del att vara bortrest. Kommer säkert uppdatera lite mer om resan i inläggen som kommer! :)