Alla inlägg under maj 2014

Av Nina Wikstedt - 31 maj 2014 19:57

Idag har tankarna snurrat över min trötthet. Har så dåligt samvete mot Emma att jag är så trött! Det är tur att hon får vara på dagis 4 dagar i veckan så jag kan vila en timma på fm och hon får leka med kompisarna. Men har så dåligt samvete när man känner att man inte riktigt orkar med full aktivitet. Det är ju bara tillfälligt men ändå. Det är den årstiden men då man helst ska vara ute hela tiden osv och jag vill vara en pigg mamma när jag bara har Emma hos mig varannan vecka. Men det är så frustrerande när man är så trött! Nästa bm besök ska jag be dem ta ett hb på mig. Minns inte att jag var så här trött när jag väntade Emma. Men samtidigt har kroppen en tendens att förtränga det jobbiga med ;)

Av Nina Wikstedt - 31 maj 2014 15:40

Började lördagen med att tvätta av bilen för en kille skulle komma och provköra den och ev köpa den men tyvärr så blev inte köpet av :/ Men kom iaf iväg till Ingvaödstorp för att köpa lite blommor. Eller ja, blev mest jordgubbsplantor och smultron. Kom även hem med en lavendel blomma. Planterade lite frön också, fjärilblomma. Tänkte på Emma när jag såg fröpåsen så vi får se om det dyker upp något.

Fina lavendeln, luktar så gott!

Jordgubbar och smultron i en stor rund kruka :)

Solrosorna växer med en himla fart! Ca 15 cm på 2 veckor!

Av Nina Wikstedt - 31 maj 2014 10:27

Igår var det dags för ultraljud. Var lite spänd innan besöket där. Gjorde mig förbered för lite tårar så hade lite papper i handen ifall att ;) Direkt så så man den lilla kroppen och h* n var livlig där inne. Viftade för fult med armarna och benen. Så pass att det knappt gick att få en bild haha! Frågade om kön men bm sa att det inte gick att se men mot slutet så sa hon -Hon rör sig fint där inne. Kanske såg hon trots allt fast hon inte ville säga? :) Nytt bf datum blev 18 okt (dagen innan min födelsedag). Så fick hoppa fram en vecka i graviditeten! Tjohoo! Visade Emma bilden och hon undrade varför det var så mörkt och undrade var alla glödlampor var i magen haha :) Söta unge!

Bebisen ligger med huvudet nedåt i bilden. Sen kan man följa ryggraden på höger sida och benen som hänger ner där i mitten typ.

Av Nina Wikstedt - 28 maj 2014 07:52

För Emma. Förmiddan idag så blir det sjukhusparken och leka lite innan vi ska på öppna förskolan. Längtar tills på fredag. Då ska vi på ul. Drömde inatt att det var en tjej i magen. Vi får väl se. Jag tror det är en tjej. Men jag hade ju jätte fel när jag var gravid med Emma. Var bombsäker på att det låg en pojke i magen men ut kom Emma :) Det viktigaste är såklart att barnet är friskt. Men det önskar alla föräldrar så det är dumt att ens behöva skriva det typ ;) Äta frukost nu innan illamåendet smyger sig på!

Av Nina Wikstedt - 27 maj 2014 11:46

Jahopp, då var det grått ute igen. Och kallt. På gränsen till att behöva fingervantar på sig enligt mig. Emma är på dagis, jag har sovit i över 2 timmar. Är dyngförkyld och fortf trött. Alltid är det något som gör att man inte är på topp! Men tror iaf att järn tabletterna börjar göra skillnad. Även om jag är trött så är ja inte lika trött som innan jag började ta dem. Lägga sig under täcket igen och vila innan jag ska hämta hem Emma. Sen kommer mormor hit och hälsar på.

Av Nina Wikstedt - 23 maj 2014 16:14

Var hos bm idag och pratade om min önskan om planerat kejsarsnitt, fick en läkartid i Eskilstuna och där avgör läkaren om jag kommer få ett kejsarsnitt eller inte. Men fick det iaf bekräftat att jag aldrig kan bli tvingad till något jag verkligen inte vill vilket gjorde mig lite tryggare. Bad även om att få journal anteckningar från bb tiden. Var roligt att få läsa igenom det! Även om det inte var något märkvärdigt så :)

Av Nina Wikstedt - 22 maj 2014 16:33

Hoppas värmen håller i sig ett par dagar, man får en helt annan energi till att hitta på saker. Till helgen så blir det marknad och söndag hade vi planerat att åka ut med båten och fiska och grilla lite korv. Ska bli mysigt! Idag så kom ett jotex paket hem med gardiner som jag stått och strykt under dagen. Så tråkigt att stryka men fint när det väl är klart! Så nu ser köket och sovrummet lite roligare ut. Hemtrevligare med när det är lite färg. Magen växer, imorrn ska jag träffa barnmorskan. Bara ett vanligt besök så inget märkvärdigt kommer att hända. Nästa fredag däremot så är det dags för ultraljud. Ska bli spännande att se bebis för första gången, alla rörelser, kroppsdelar osv och med lite tur så kanske man får se om det är en flicka eller pojke. Kvittar ju egentligen men är ju så nyfiken.

Av Nina Wikstedt - 20 maj 2014 10:44

Vaknade tidigt imorse med energi! Mange åkte ut till strångsjö för att lägga i båten i sjön med sin bror och jag tog en promenad genom åsen. Hittade liljekonvaljer och på vägen hem så norpade jag åt mig en bukett syrener också.

Syrener luktar så gott! Om jag någon gång flyttar till hus så ska jag ha syrenbuskar i min trädgård! Har målat en kruka också, ska måla den 1 gång till sen innan jag ska plantera ner solrosor i den. De växer så det knakar!

Ovido - Quiz & Flashcards