Alla inlägg under december 2014

Av Nina Wikstedt - 31 december 2014 23:17

Ett helt ok år som varit upp och ner! Början av året var ganska händelselöst men i slutet på februari, rättare sagt 22 februari så fick Mange och jag reda på att jag var med barn! När vi stod och kollade på Stickan så kunde vi inte tro att det var sant! Vi blev alldeles fnissiga och glada samtidigt som man fick kalla rysningar i hela kroppen! Den hemligheten kunde vi inte vara tysta om länge så familjerna fick snabbt veta vad som väntade. I april så åkte Mange, Emma och jag till Teneriffa med Manges syskon Sara och Jonas med familj. Annars så bestod våren mest av illamående och trötthet. När illamåendet var som värst så fick jag skeda i mig vatten och var lycklig om jag fick behålla det. Kände mig otillräcklig som förälder mot Emma för jag hade ingen ork alls med någonting. Som tur var så skrev en barnmorska till slut ut lergigan till mig och det hjälpte massor! Helt plötsligt fick jag behålla maten! I maj så var vi på ultraljud, lilla bebisen ville absolut inte vara still så barnmorskan kunde nästan inte mäta barnet haha... En vettig bild gick knappt att få heller men till slut fick vi en där hon låg upp och ner som vi då inte visste att det var en hon :) sommaren var helt kanon! Vi var Husvakt åt Manges bror och fru, Mange överraska mig med en hotellnatt i Stockholm och allsång på Skansen. Vi gick på museum och hade det super mysigt och roligt! Fick vid ett tillfälle så roligt så att jag kissa på mig haha... Inte lätt att vara gravid ibland! Till hösten (9 okt) föddes Clara med planerat snitt. Till alla som skrämt upp en med att kejsarsnitt och vaginal förlossning är som pest eller kolera kan som Britt ekland säger -Go and fuck themselves! För mig var det inte alls så smärtsamt som alla hade skrämt upp en med. Det värsta var att få kateter (vilket är ganska lindrigt enligt min mening) och huvudvärken jag fick efteråt. En till stor lycka är att Emma fick bli storasyster! Än om halvsyster men ändå! Jag själv är ensambarn så att få ge Emma ett syskon är lycka! 2014 slutar alldeles kanon för min del! För att summera året totalt så ja, ett bra år!

Det var vid det här tillfället som jag kissade på mig Hahahaha!

Av Nina Wikstedt - 28 december 2014 18:13

Blev en sväng ner på stan igår med Madde och kollade på rean. På Lindex hittade jag ett Bamse set till Clara och en stickad kofta och t-shirts till Emma. Sen köpte Mange ett ljus till mig som jag suktat efter! På Åhléns så Var det 50% så då fick jag det haha...

Clara är sjuk, feber och rethosta. Hon har varit super ledsen idag. Blivit mycket soffmys bland massa gosiga filtar.

Mystossor på är ett måste!

Av Nina Wikstedt - 27 december 2014 07:47

Hela december har man haft som en mys känsla i hela kroppen. All julpynt, julbakning, lucia på dagis mm. Julafton firadess ute i Valla hos Manges föräldrar, det var fullt hus! 8 vuxna och 7 barn! Ni kan säkert se framför er kaoset när det skulle öppnas julklappar?! Papper överallt och man hörde inte ens vad man tänkte. Men kul var det, såklart! Enda nackdelen vid julen i år var att Emma var hos Håkan. Men hon kom hem till mig på kvällen och vi firade lite jul på juldagen ist. Blev så stolt över Emma när hon öppnade för hon tog det lugnt och man såg att hon uppskattade alla saker och tackade riktigt ordentligt för allt.

Emma fick en gosig one piece.

Ska lägga in lite bilder sen från julafton med när vi fört över dem fr kameran!

Av Nina Wikstedt - 8 december 2014 14:12

Massa julpynt i hemmet men den viktigaste detaljen är ju snön som lyser med sin frånvaro!

När vi gick hem från dagis idag så plockade Emma upp en blomma...Känns ju inte alls juligt så här i andra advent...

Helgen som var så blev det mycket bakande. I lördags kokade jag knäck. Emma hjälpte till en kortis och sedan brände hon sig och då ville hon inte mer. Igår så gjorde vi lussebullar och på kvällen så planterade vi om blommor. Gäller att hålla sig sysselsatt när vädret är trist och eknomin är på botten. 


Häromdagen när jag var inne på en inredningssida så dök det upp något mkt märkligt men skitkul!


SNUSKVARNING!





  



En fitt klubba! Kanske bara är jag men jag tycker att det är äckligt och skitkul hahaha!

Vet någon som kommer få ett snuskigt paket i julklapp för jag kan inte låta bli att köpa denna! 



Har varit fruktansvärt dåligt med inlägg här den senaste tiden. Jag fattar inte hur en del som har 2 småbarn hemma har tiden att blogga flera gånger om dagen... För mig är det verkligen full rulle och det är något hela tiden. Är det inte att den ena är hungrig så är den andre det och är det inte mat så är det blöjbyte eller tvätt eller något annat som ska skötas. Jag klagar inte eller gnäller utan blir faccinerad över hur andra lyckas få till all tid    








Av Nina Wikstedt - 1 december 2014 19:16

Är helt skinnflådd vid näsan för att man snytit sig så mkt. Clara är supersnorig med, där går nässugen väldigt flitigt även om det är svårt att få ut något för att det är så segt. Rossligt som bara den så natten som var fick jag sova sittandes med Clara i famnen, var orolig att jag inte skulle vakna om hon låg i spjälsängen dessutom så var det nog skönt och bra för henne att hamna lite i högläge. Nog om snor och slem ;) Har varit hemma hela dagen. Badat 2 ggr och andra gången med Clara. Var så mysigt så! Hon gillar att vara i badrummet för där finns hennes favorit, nämligen duschdraperiet. Hon verkar tycka väldigt mkt om stjärnorna som är på den för hon blir som i trans och flinar upp sig rejält. Så vill vi ha ett leende så är det bara att ta henne till badrummet haha!

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards