Alla inlägg under juli 2015

Av Nina Wikstedt - 21 juli 2015 04:24

sommaren går undan vill jag lova! Stormtrivs på jobbet med alla arbetsuppgifter och kollegor. Hoppas verkligen att man får stanna kvar! Har nyligen haft min första hel lediga helg på länge, var skönt kan jag lova! Blev i lördags en heldag i Stockholm med familjen och Madde. Blev museum och gröna Lund till Emmas stora glädje. I söndags em fick jag världens rännskita, trött och jävlig så det var bara att ringa jobbet om att man blev hemma under måndagen. Får alltid så dåligt samvete när man är dålig och så grubblar man och velar om man verkligen klarar av att jobba. Är hemma även idag sen kör vi all in igen! Mår skapligt idag, igår sov jag bort i princip hela dagen med hade iaf fått aptiten tillbaka. Har bara en sån jävla skallebank som inte ger sig. Är väl lite vätskebrist som spökar. Clara luttan började även krypa igår efter mkt övning, till slut fick hon till det! Sen ordnade jag till Manges födelsedagspresent igår. Bokade en kryssning med cinderella och barnvakt är ordnad till den 15 augusti. Ska bli så kul!

Emma leker clown!

För ett par dagar sen var även bästisen Ronja över. Det pysslades och lektes för fullt! Drog även ut alla doxkor och nallar som var sjuka. Det var loppor och inflammationer. Även Clara fick vara patient hihi. Hon hade visst loppor som de plockade bort från henne.

Av Nina Wikstedt - 6 juli 2015 09:41

Det har varit så underbart med värmen men man känner samtidigt att det tar på en. Brukar inte bli påverkad men igår kände jag mig riktigt seg på jobbet. Kändes inte som att man hade orken att göra det där lilla extra som man annars gör helt automatiskt. Gäspade och var helt slut och känslan av att man inte gör någon nytta. Men man kan inte alltid ha bra dagar på jobbet, hoppas på mer flyt nästa gång. Nu är regnet här med idag så det gör nog mycket med orken. Idag är man ledig iaf, samla nya krafter. Får se vad vi hittar på, nu har dagarna varit intensiva varje gång jag varit ledig så det känns som att en sån här slappar dag inte sitter helt fel. Träffade på 2 bekanta igår på jobbet med som jag inte träffat på 10 år, så kul att småprata lite då :)

I lördags var vi på läppe camping en hel dag och badade. Barnen var mer än nöjda!

Emma vid sina älskade tuggummi automater. Varje gång vi går till affären så säger hon -Mamma, kan du vässla? (Växla) haha, klart att man kan avvara en krona :)

Igår bad jag Mange om fotmassage efter jobbet. Fötterna bultade och värkte. Men Emma var snabb med att erbjuda sina tjänster haha.

Skapa flashcards