Alla inlägg under juni 2017

Av Nina Wikstedt - 29 juni 2017 21:48

Den här veckan har varit jätte seg. Mange jobbar kväll och vänner är antingen bortresta eller så jobbar de. Var lite nervös över hur det skulle gå att vara själv med barnen kvällstid med nattning osv men det har gått superbra! Första kvällen somnade Clara i soffan så det var bara att bära in henne till hennes säng. De andra kvällarna så har jag satt Vilgot i hans Babysitter i vardagsrummet medans jag gått in med Clara och läst en saga och sen har hon somnat fort. Jag hade en bild framför mig 2 trötta och ledsna barn när det var dags för nattning. Varför tänker man alltid det värsta? Imorrn jobbar Mange sitt sista kvällspass sen är han ledig i helgen. Får se vad vi hittar på, vi har pratat lite om Ikea. Barnen och vi behöver mörkläggningsgardiner och Vilgot behöver en matstol för i helgen ska han introduceras för mat! Har köpt hem 2 plattor puré från jobbet så det blir morot eller majs/palsternackspuré. Spännande att se hur det kommer att tas emot. Har inga bilder att bjuda på tycärr. Varit super dålig på att ta kort, måste bättra mig!

Av Nina Wikstedt - 26 juni 2017 22:06

Behöver ta tag i inredning i hallen och vardagsrummet. Väggarna ekar tomma och prydnads saker har vi typ inga. Mange och jag kan inte riktigt komma fram till vad vi ska ha. Vi har iaf kommit överens om att beställa hem tavlor på barnen som vi ska sätta upp. Ska BARA beställas först vilket vi har svårt att ta tag i. Sedan blommor uppepå vägghyllan så det blir färg. Men sen tar det stopp! Jag har en någorlunda bild i huvudet men ingen direkt detaljerad bild... prydnads saker i naturtema. Trä, sten mm. Färger är grönt, marinblå och grått, guld och silver. En djungel det där.

Lite sånt som jag spanat in men vi får se när man kommer iväg och får allt inhandlat. Nu ska det iaf sovas, är supertrött!

Av Nina Wikstedt - 24 juni 2017 21:17

Igår var vi hos Sanna och Örjan i Rejmyre och firade midsommar. Är tradition att vi firar där. I år slapp man regnet som tur var! Dock kom regnet när vi satte oss i bilen på vägen hem men då kvittade det. Vi kom ut dit vid lunch och käkade potatis, sill, kassler mm. Sen gick vi till rejavallen och ungarna fick godis i fiskedammen, dans runt midsommarstången mm. Barnen lekte jättebra och höll sams. Sedan så passade jag på att ta några öl, var ju ett bra tag sen man var onykter och var supertaggad ett tag där men sen när vi började åka hem vid ca 20:30 så kände jag att det skulle bli jävligt skönt att komma hem och lägga sig. Barnen höll inte med haha. Vilgot höll sig vaken till 23:30. Fick en nys attack innan jag skulle lägga ner han i spjälsängen och det tyckte han var superkul och skrattade ordentligt! Händer så otroligt mycket med honom just nu. Skrattar, "pratar" , ligger på mage och lyfter upp huvudet ordentligt, rullar ett halvt varv. Sen har han ett favoritgosedjur -Daniel tiger. Får slänga upp en bild på dem 2 tillsammans nån dag här. Slänger upp lite bilder på dagarna som varit.

Nu ska jag titta på Emma när hon spelar minecraft sen sussa så är man förhoppningsvis pigg och fräsch imorrn!

Av Nina Wikstedt - 17 juni 2017 20:00

Har varit segt med inläggen här men det har sina förklaringar. Som småbarnsföräldrer blir man ofta avbruten i det man gör och måste då pausa bloggandet för att fortsätta sen. Har skrivit några inlägg men så fort jag ska fortsätta skriva så har inlägget försvunnit vilket gör att man inte har lust att skriva om allt igen och skiter i det. Men nu försöker jag! Vädret har varit helt underbart idag! Blev bjudna på frulle hos grannen Malin och Claras kompis Thelma, därefter lite lekparkshäng innan vi gick hem. Sedan blev vi bjudna till våran andra granne Louise på kaffe och lite melon. Därefter kom Madde över och vi tog en promenad på åsen. Mange var iväg på folkrace hela dagen så när han kom hem tog vi en pizza på Kings. Mange kommer nog ha grymt ont inatt när han ska sova, röd som en kräfta efter att ha stått i solen hela dagen. En härlig dag som från början såg ut att bli seg men som blev rätt bra ändå!

Frulle med polarn Thelma.

Av Nina Wikstedt - 13 juni 2017 18:27

Jisses sån träningsvärk jag har i låren! Vi har för några veckor sedan fått våran gräsmatta sådd och de som gjorde arbetet gjorde inget bra arbete. För det första så sket de i att vattna så jag fick vattna hela dagarna när det var så varmt för några veckor sedan och inte en droppe regn i sikte. Blev iofs brun på köpet, alltid något haha! Sedan så växer det massa ogräs så igår tog jag tag i det och därefter så öste jag på naturgödsel på de fläckar där det inte vuxit ngt och sådde på lite frön. Imorse kunde jag knappt gå! Här behövs inget gym för att få träningsvärk. Så idag har vi inte gjort så många knop här hemma. Städat lite, lekt med Vilgot. Vi hade lite "träna nacke" och han imponerade!

[Bild]

Jobbigt att träna!

[Bild]

Titta vad jag kan mamma! Tiden går alldeles för fort kan jag tycka!

Av Nina Wikstedt - 11 juni 2017 19:30

Igår hade jag och Mange våran 30-års fest ute hos Manges föräldrar. Vädret hade kunnat vara bättre men vad gör det när sällskapet är superbra! Vi hade beställt efter exotisk bricka till de vuxna och barnplanka till barnen. Jonas hade lagat gratäng och Lena hade bakat tårtan. Vi bjöd på välkomstdrink som var riktigt god som innehöll 2 flaskor vitt vin, 1 passionsjuice, 50 cl sprit, 3 lime i klyftor, Sprite och frysta jordgubbar. Sedan knåpade Lena (svärmor) och jag ihop en tipspromenad på 15 min. Det var en rejäl utmaning att få ihop ett gäng frågor på kort tid men vi lyckades! Vilgot hade dagen till ära vaknat upp med feber,
Clara hade feber tidigare i veckan och fick sedan utslag som visade sig vara höstblåsor. Så Vilgot var med andra ord ledsen och ville vara i famnen. Som tur var så sov han i vagnen de första timmarna när maten skulle serveras mm. Hade en härlig kväll!

Ni som sett Sällskapsresan förstår tröjan haha.

Av Nina Wikstedt - 7 juni 2017 14:56

Idag är det riktigt regnväder, bra för det nysådda gräset så man slipper gå ut och vattna men mindre kul att gå ut i. Blev illa tvungen till att gå till affären med Vilgot och en febrig Clara. Det här uttrycket att det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder stämmer inte när regnet bara öser ner! Hämtade hem Emma från förskolan med när vi ändå var ute så slipper man gå ut något mer idag. På Emmas avdelning hade de haft avslutning för alla 6-åringar som ska börja i förskoleklass till hösten. Det hade bjudits på rabarberpaj och sen skickades alla teckningar hem som de gjort under alla år. När vi kom hem ville Emma ha lite mys med lillebror.

Vilgot är helt inne i barnprogram på tvn haha. Snart kommer Mange hem från jobbet. Blir inte roligare än så här hemma idag. Funderar på att baka lite kolakakor... är ju så gott!

Av Nina Wikstedt - 6 juni 2017 21:16

Det blev en rejäl bloggtorka/tidsbrist när föräldraledigheten tog slut med Clara och arbetslivet tog vid. Vill minnas att jag sist gjorde ett inlägg under 2015. Nu är man föräldraledig igen och saknar att blogga nu när tiden finns. Det är ju även kul att bläddra tillbaka på gamla inlägg och läsa och se bilder om vad man har haft för sig. Vet inte riktigt hur man ska komma ikapp? Uppdatera för egen skull för framtiden om vad som har hänt sen senaste blogg inlägget? Som det känns nu så kommer det handla mkt om dit vi har flyttat, barn och inredning. Ungefär som tidigare. Idag är det ju Sveriges nationaldag. Den firade vi med att gå till Stadsparken där de hade anordnat massor för barnen. Det blev ansiktsmålning och ponnyridning för
Emmas del. Clara var inte alls på humör vilket senare visade sig vara feber som spökade. När vi kom hem donade vi utomhus. Krattade löv på baksidan och vattnade gräset på framsidan. Det tar på krafterna när man är otränad så inatt sover man nog som en prinsessa!

Emma blev ansiktsmålad som en muffins!

Nu Nanna kudde så man orkar med en ny dag!

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards