Direktlänk till inlägg 31 december 2014

2014

Av Nina Wikstedt - 31 december 2014 23:17

Ett helt ok år som varit upp och ner! Början av året var ganska händelselöst men i slutet på februari, rättare sagt 22 februari så fick Mange och jag reda på att jag var med barn! När vi stod och kollade på Stickan så kunde vi inte tro att det var sant! Vi blev alldeles fnissiga och glada samtidigt som man fick kalla rysningar i hela kroppen! Den hemligheten kunde vi inte vara tysta om länge så familjerna fick snabbt veta vad som väntade. I april så åkte Mange, Emma och jag till Teneriffa med Manges syskon Sara och Jonas med familj. Annars så bestod våren mest av illamående och trötthet. När illamåendet var som värst så fick jag skeda i mig vatten och var lycklig om jag fick behålla det. Kände mig otillräcklig som förälder mot Emma för jag hade ingen ork alls med någonting. Som tur var så skrev en barnmorska till slut ut lergigan till mig och det hjälpte massor! Helt plötsligt fick jag behålla maten! I maj så var vi på ultraljud, lilla bebisen ville absolut inte vara still så barnmorskan kunde nästan inte mäta barnet haha... En vettig bild gick knappt att få heller men till slut fick vi en där hon låg upp och ner som vi då inte visste att det var en hon :) sommaren var helt kanon! Vi var Husvakt åt Manges bror och fru, Mange överraska mig med en hotellnatt i Stockholm och allsång på Skansen. Vi gick på museum och hade det super mysigt och roligt! Fick vid ett tillfälle så roligt så att jag kissa på mig haha... Inte lätt att vara gravid ibland! Till hösten (9 okt) föddes Clara med planerat snitt. Till alla som skrämt upp en med att kejsarsnitt och vaginal förlossning är som pest eller kolera kan som Britt ekland säger -Go and fuck themselves! För mig var det inte alls så smärtsamt som alla hade skrämt upp en med. Det värsta var att få kateter (vilket är ganska lindrigt enligt min mening) och huvudvärken jag fick efteråt. En till stor lycka är att Emma fick bli storasyster! Än om halvsyster men ändå! Jag själv är ensambarn så att få ge Emma ett syskon är lycka! 2014 slutar alldeles kanon för min del! För att summera året totalt så ja, ett bra år!

Det var vid det här tillfället som jag kissade på mig Hahahaha!

 
 
Oslofru

Oslofru

2 januari 2015 18:43

Vilket fint år du haft, hoppas 2015 blir lika bra :D

http://www.oslofru.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Wikstedt - 21 september 2017 09:10


Inte ofta man har en lugn stund numera. Clara är lämnad på dagis och Vilgot sover. Om ca 1 timme så kommer farbror Jonas och passar barnen medans jag ska till frissan. Blir färg och klipp! Är så himla välbehövligt för topparna är jätte slitna och hå...

Av Nina Wikstedt - 6 september 2017 14:00


Idag var vi på BVC på 6-månaders koll. Läkaren började besöket med att säga hej till Vilgot och då brast vilgot ut i tårar. Därefter när läkaren tog av blöjan på Vilgot så bjöd han på en rejäl brakare! Tji fick du tänkte väl lilleman haha. Allt såg i...

Av Nina Wikstedt - 2 september 2017 20:43

Lång tid sen det blev ett inlägg här. Nu har sommaren svischar förbi och den går som alltid för snabbt. Emma har börjat i förskoleklassen och känns så himla stor helt plötsligt! Hon har fått många nya vänner, trivs med fröken och den nya miljön. Clar...

Av Nina Wikstedt - 17 juli 2017 19:40

Claras första ord till mig imorse var -Lala äta tacos till middag. Sagt och gjort. Det blev tacos till middag, var inte alls helt fel och det var riktigt längesen vi åt det. Förmiddan åkte vi ut till ett kalkbrott och bredvid där finns det massor med...

Av Nina Wikstedt - 16 juli 2017 17:01


Idag har vi inte gjort allt för mkt hemma. Mange vaknade upp vid lunch då han var ute med några kompisar igår/inatt och härjade. Så han är rätt sliten haha. Jag är nog seg av vädret, varit grått och regnigt i stort sett hela dagen. Innan Mange drog i...

Ovido - Quiz & Flashcards