Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Torka aldrig tårar utan handskar

Av Nina Wikstedt - 7 november 2012 09:17

Fick tid igår till att kolla på serien Torka aldrig tårar utan handskar. Man blev berörd, minst sagt. 

Det tragiska är att det var så unga och oskyldiga människor och att på någon sätt få en slags inblick i att man faktiskt inte visste då hur farligt det var och att man inte tog det på allvar först det var försent. 

I början när Rasmus ska ha sex med en snubbe så frågar han den där gubben om hans "konstiga utslag", han ryckte på axlarna och trodde att det var något eksem medans en annan tänkte -Nej nej nej! Ligg inte med honom det är ju för fan hiv!!!

Man var frustrerad men samtidigt så lockade serien till många skratt. Bögar är härliga!

 

Man fick även se hur sjukdomen tog över i deras kroppar. Hur de sakta förtvinas. Det började med t.ex munsvamp, viktnedgång, svårt med det motoriska osv...

En tv-serie värd att se! Finns ute på svt play i 12 dagar till tror jag att det var.

 

Nog om det tråkiga!

 

Har kikat runt lite på jollyroom efter julklappar till Emma och hittat lite!

 

     

 

Emma är inne i en "Ta hand om" period. Hon ger välling till sina gosedjur, stoppar om dem och gosar med dem. redo för en docka tycker jag och då ska det såklart vara en Skrållan!

 

Det är även dags att byta säng i Emmas rum och ta ut skötbordet. Emma är ju inte lilla bebisen längre så då är det dags att uppdatera rummet lite med. 

 

        

 

 

Tänkte mig ett rum med mycket vitt blandat med natur färger.

 

Vi får såklart dela upp det eftersom Emma fyller 1 månad efter jul ungfr.

 

Imorgon ska vi till badhuset är det tänkt, vi gör ett nytt försök att bada. I lördags gick det mindre bra då min bikiniöverdel gick sönder och Emma vägrade bada med sin pappa om inte jag var med.

Så fick fick åka hemåt igen, besvikna hela gänget.

Men som sagt ett nytt försök imorrn, då ska även Cia och Leo med. 

Emma har blivit riktigt förtjust i Leo. Förra veckan när de sågs så måste Emma ha drömt om Leo för mitt i natten så vaknade jag av att Emma ropade efter Leo i sömnen haha...

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Wikstedt - 21 september 2017 09:10


Inte ofta man har en lugn stund numera. Clara är lämnad på dagis och Vilgot sover. Om ca 1 timme så kommer farbror Jonas och passar barnen medans jag ska till frissan. Blir färg och klipp! Är så himla välbehövligt för topparna är jätte slitna och hå...

Av Nina Wikstedt - 6 september 2017 14:00


Idag var vi på BVC på 6-månaders koll. Läkaren började besöket med att säga hej till Vilgot och då brast vilgot ut i tårar. Därefter när läkaren tog av blöjan på Vilgot så bjöd han på en rejäl brakare! Tji fick du tänkte väl lilleman haha. Allt såg i...

Av Nina Wikstedt - 2 september 2017 20:43

Lång tid sen det blev ett inlägg här. Nu har sommaren svischar förbi och den går som alltid för snabbt. Emma har börjat i förskoleklassen och känns så himla stor helt plötsligt! Hon har fått många nya vänner, trivs med fröken och den nya miljön. Clar...

Av Nina Wikstedt - 17 juli 2017 19:40

Claras första ord till mig imorse var -Lala äta tacos till middag. Sagt och gjort. Det blev tacos till middag, var inte alls helt fel och det var riktigt längesen vi åt det. Förmiddan åkte vi ut till ett kalkbrott och bredvid där finns det massor med...

Av Nina Wikstedt - 16 juli 2017 17:01


Idag har vi inte gjort allt för mkt hemma. Mange vaknade upp vid lunch då han var ute med några kompisar igår/inatt och härjade. Så han är rätt sliten haha. Jag är nog seg av vädret, varit grått och regnigt i stort sett hela dagen. Innan Mange drog i...

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards