Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Nina Wikstedt - 7 augusti 2012 16:49

Nu har lilla skruttan ett svullet öga igen! Igår var Håkan och Emma ute i skogen och såklart så kryllade det utav mygg där!

Men som tur är så är Emma lika glad för det! 

 

   

 

 

Men imorse när jag hämtade lill gumman så bestämde jag mig för att låta ngn på bvc ta en titt på Emma men även om det fanns tid och inte mkt folk så ville de skicka upp en till vc ist...

Gick dit och ja, det är ju en evig väntan på sköterskor hit och läkare dit innan man får komma hem. 

Läkaren konstaterade iaf att Emma nog är allergisk mot mygg, åh fan tänkte en annan...

Nu fick vi iaf hem lite kortisontabletter om hon blir svullen igen, känns skönt!

 

 

Väntar nu på att Håkan ska komma hem så vi kan åka till ica nära och hämta ut Emmas potta som har kommit idag!

Vi har inte direkt börjat stenhårt med pott träningen men vi vill visa henne att den finns där, förklarar vad man gör i den och försöker få henne att bli intresserad. Hon verkar veta vad man ska göra med en potta för vi har en låg potta nu som hon totaldissar och den sätter hon dockorna på och gör "kiss-ljud". Men jag tänker inte stressa fram ngt så det blir tokigt och fel!

Skulle vara intressant att veta hur andra går/gått tillväga med potträningen!

 

 

Den här söta pottan ska vi hämta idag och hoppas att damen kommer uppskatta den!   

Nu kommer snart sambon hem från jobbet och jag ska "plocka" här hemma innan vi drar ner på stan och kollar på kk-joggen.

 

 

 

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards