Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

Hon växer så det knakar!

Av Nina Wikstedt - 21 augusti 2012 09:31

Brukar det inte vara så att ju större barnen blir så ska de kunna ha en storlek kläder lite längre? Så känns det inte med Emma för tillfället. Nyligen så växte hon så det knakade från 80 till 86. Kul tänkte jag, shoppa lite nytt till hennes garderob. MEN 6 veckor senare så börjar hon närma sig storlek 92.

Det mesta som jag har handlat i 86 är knappt använt och det känns så trist! Men så är det ju, vissa storlekar hoppar de över...

Så i eftermiddag ska jag och Emma ner på stan och shoppa lite IGEN. 

På tal om shopping så hade Nävertorpskyrkan sin loppis igen. Hittade lite fint till mitt lilla troll. Men inte mkt, svårt att hitta fina kläder ju större barnen blir tycker jag. Iaf på loppis. 


Höster närmar sig, härligt tycker jag! Enda trista med hösten är att nu är sommarjobbet slut. Än så länge så känner man inte av rastlösheten för man har så mycket att ta igen hemme som man inte hunnit med när man har jobbat. Så fönster är tvättade och man ska fylla frysen igen med massa onyttigheter. Men när det är gjort så kommer man nog börja krypa längs väggarna. 

Någon sa att jag får potträna Emma på heltid   

På tal om potträningen så går det lite framåt iaf. 

Hon sätter sig på pottan frivilligt men det är inte så ofta det kommer något i den men vi har börjat gjort så att när vi läser för Emma så gör vi det när hon sitter på pottan. T.ex om hon kommer med en bok och vill att man ska läsa för henne så är det brallorna ner för henne och sätta sig på pottan så läser vi   Då får hon ro att kunna sitta still en stund. 

 

Tog lite bilder på Emma igår, hon har blivit superduktig på att borsta sina tänder! Bland det roligaste som finns att göra just nu är att klättra upp på toan och leta reda på tandborsten!

 

 

 

 

 

 

Emma och Håkan åkte till Gastuberg förra veckan och tog en frukost medans jag var och jobbade   

 

Nu ska jag sätta igång att kolla över bilderna som vi tagit under sommaren och skicka iväg på framkallning sen är det dags att hämta hem trollet igen.

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Wikstedt - 21 september 2017 09:10


Inte ofta man har en lugn stund numera. Clara är lämnad på dagis och Vilgot sover. Om ca 1 timme så kommer farbror Jonas och passar barnen medans jag ska till frissan. Blir färg och klipp! Är så himla välbehövligt för topparna är jätte slitna och hå...

Av Nina Wikstedt - 6 september 2017 14:00


Idag var vi på BVC på 6-månaders koll. Läkaren började besöket med att säga hej till Vilgot och då brast vilgot ut i tårar. Därefter när läkaren tog av blöjan på Vilgot så bjöd han på en rejäl brakare! Tji fick du tänkte väl lilleman haha. Allt såg i...

Av Nina Wikstedt - 2 september 2017 20:43

Lång tid sen det blev ett inlägg här. Nu har sommaren svischar förbi och den går som alltid för snabbt. Emma har börjat i förskoleklassen och känns så himla stor helt plötsligt! Hon har fått många nya vänner, trivs med fröken och den nya miljön. Clar...

Av Nina Wikstedt - 17 juli 2017 19:40

Claras första ord till mig imorse var -Lala äta tacos till middag. Sagt och gjort. Det blev tacos till middag, var inte alls helt fel och det var riktigt längesen vi åt det. Förmiddan åkte vi ut till ett kalkbrott och bredvid där finns det massor med...

Av Nina Wikstedt - 16 juli 2017 17:01


Idag har vi inte gjort allt för mkt hemma. Mange vaknade upp vid lunch då han var ute med några kompisar igår/inatt och härjade. Så han är rätt sliten haha. Jag är nog seg av vädret, varit grått och regnigt i stort sett hela dagen. Innan Mange drog i...

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards