Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Hart of Dixie

Av Nina Wikstedt - 22 augusti 2012 09:13

Har varit så himla positiv till hösten fram tills nu då jag blev påmind om att när hösten kommer så kommer även förkylningarna och massa annat som inte är särskilt välkommet.

Igår kväll hade jag så fruktansvärt dåligt samvete mot Emma. Det känns som att man har noll tålamod ibland samtidigt som hon gärna testar gränser osv. Vissa stunder får man säga nej hela tiden, gör inte så och gör inte si...Hon blir skitarg och skriker och jag blir helt slut av att höra skriket. Sen vänder humöret på 1 sekund och allt är skitbra sen kommer det en motgång och då blir det gap och skrik igen. Någon som känner igen sig?

 

Jag vet att det är så men man får samtidigt dåligt samvete för det känns som att man är konstant grinig och "dum" mot henne. 


Idag händer det inte så mycket. Jag känner mig inte så pigg. Har inte feber eller så men blir trött vid minsta ansträngning, det gör ont i bihålorna och så får man snyta mig var och varannan minut. 

Hoppas det går över snabbt. Iaf tills på fredag då jag ska på tjejfest med jobbet! 


Föresten, någon som tittar på Hart of Dixie?

Håkan och jag är besatta! Vi tog hem hela säsongen för vi klarade inte av att vänta 1 vecka till att se nästa avsnitt...

Skitbra serie, handlar om en tjej som är läkare och man får följa henne när hon flyttar in till en håla i Alabama, New Bell. Hon känner ingen och är inte särskilt välkommen men sakta men säkert så börjar hon bli välkommen i samhället och så är det såkalrt intriger och kärlek.



 



Ikväll fortsätter nog vårat maraton! Kanske åka förbi Rusta med som öppnar, enbart för att alla barn får en reflexväst och Emma behöver en. Eller behöver och behöver men det kan vara bra att ha en och är det gratis så kan man ju inte låta bli!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Wikstedt - 21 september 2017 09:10


Inte ofta man har en lugn stund numera. Clara är lämnad på dagis och Vilgot sover. Om ca 1 timme så kommer farbror Jonas och passar barnen medans jag ska till frissan. Blir färg och klipp! Är så himla välbehövligt för topparna är jätte slitna och hå...

Av Nina Wikstedt - 6 september 2017 14:00


Idag var vi på BVC på 6-månaders koll. Läkaren började besöket med att säga hej till Vilgot och då brast vilgot ut i tårar. Därefter när läkaren tog av blöjan på Vilgot så bjöd han på en rejäl brakare! Tji fick du tänkte väl lilleman haha. Allt såg i...

Av Nina Wikstedt - 2 september 2017 20:43

Lång tid sen det blev ett inlägg här. Nu har sommaren svischar förbi och den går som alltid för snabbt. Emma har börjat i förskoleklassen och känns så himla stor helt plötsligt! Hon har fått många nya vänner, trivs med fröken och den nya miljön. Clar...

Av Nina Wikstedt - 17 juli 2017 19:40

Claras första ord till mig imorse var -Lala äta tacos till middag. Sagt och gjort. Det blev tacos till middag, var inte alls helt fel och det var riktigt längesen vi åt det. Förmiddan åkte vi ut till ett kalkbrott och bredvid där finns det massor med...

Av Nina Wikstedt - 16 juli 2017 17:01


Idag har vi inte gjort allt för mkt hemma. Mange vaknade upp vid lunch då han var ute med några kompisar igår/inatt och härjade. Så han är rätt sliten haha. Jag är nog seg av vädret, varit grått och regnigt i stort sett hela dagen. Innan Mange drog i...

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards