Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Nina Wikstedt - 2 mars 2012 15:21

Jag har känt mig lite knasig i kroppen i stort sett hela veckan men nu börjar det kännas bättre. Däremot så är det värre för Emma. 

Det började med rethosta i natten till torsdag så jag handlade hem lite Bisolvon som gav jätte bra effekt vid lunch igår men däremot när jag skulle ge det till henne till natten så verkade inte alls ha någon effekt. Det slutade med  att håkan fick lägga sig på soffan medans jag hade Emma i stora varma sängen :) Då gick det bättre för gummsan att komma till ro även om det var väldigt oroligt hela natten med få timmars sömn.

På fm har Emma varit sitt vanliga spralliga jag så jag tog en promenad bort till Lövåsen och därefter ner på stan och sedan en lekstund i sjukhusparken så mycket frisk luft har vi fått och det uppskattades. Men sen nu när vi kom hem så var det lite gnälligt och pannan var väldigt varm så en alvedon i rumpen fick det bli och en flaska välling.

Nu sover hon gott och tror nog att hon tar en långkörare.


Denna vecka så har jag förberett lite mer inför Turkiet resan. Älskar att ha något kul att se fram emot! Men däremot så känns det som att det är väldigt långt borta fast det egentligen är 8 veckor kvar innan vi åker. Så denna vecka har vi fixat pass till Emma och hon blev supersöt på bilden! Var lite kul när vi fick stå där och köra Titt ut på polis stationens väntrum för att få Emma att titta in i kameran och alla fnissade åt oss haha...


Sen blev jag lite "wild and crazy" när jag var på apoteket igår och köpte lite handsprit och lite annat smått och gott som kan vara bra att ha med på resan.


Jag kanske nämnde i ett tidigare inlägg att jag hade hittat så mycket fina kläder på loppisen?

Jag tog kort på Emma i förrgår när hon hade på sig sin fina Mimmi Mus klänning som jag hittade där. 

Svårt att kort på damen nuförtiden för så fort hon får syn på kameran vill hon leka och när hon inte får det så brister hon ut i tårar haha...

 

Visst är klänningen fin?  





I tisdags var vi på stan med Pernilla och Alva.


   


Emma och Alva gör stan osäker...  


   


Här äter vi frukost  


Läsa lite bloggar nu. Har precis börjat läsa de som är med i Familjen Annorlunda. Förlossningsberättelserna är de mest intressanta men även att få ta del av deras vardag.


Trevlig helg!


 

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards