Alla inlägg under mars 2013

Av Nina Wikstedt - 14 mars 2013 14:52

Idag fick vi sovmorgon till skillnad från igår då vi fick gå upp 5 på morgonen. Ändå till 8:30 sov vi till och sedan var vi uppe 3 timmar och tog en "liten" lunch vila på 3 timmar. Tror kroppen försöker sova bort det där sista nu. Emma har fortsatt 39 graders feber. Men sover bättre nu än vad hon gjort de tidigare nätterna. Håkan är hemma från jobbet och är genom förkyld. Han hade en -Wow upplevelse igår! :) karln fyller 29 i år och har aldrig provat nässpray! Han kunde knappt andas igår och jag sa att han skulle ta nässpray och då kom det fram att han aldrig provat, han tror att det bara är skit och inte fungerar. Till slut så fick jag han att prova (han var mycket tveksam) efter ca 5 min så utbrast han -Varför är det ingen som talat om hur bra det här funkar?! Varpå en annan svarade -Är man 29 år så förväntar väl folk att man kanske redan vet om hur bra nässpray är... Men nu har ha ändrat synd på den saken och det är ju bra! Håkan har under årens lopp fått prova lite nya saker tillsammans med mig. Bland annat cheesecake (vilken vuxen har aldrig ätit cheesecake?!) , kräftor (vilken svensk har aldrig ätit kräftor?!) och nu nässpray. Det är det jag kan komma på nu, listan kan göras lång med saker som han aldrig smakat som alla ser som självklart! :) Jag hoppas att jag snart ska kunna skriva om roligare saker än om bara hur sjuka vi är men har inte så mycket att skriva då vi knappt varit utomhus eller har träffat någon. Det blir ju lätt så. Inga bilder har jag att lägga upp heller. Snorpapper möjligtvis ;)

Av Nina Wikstedt - 11 mars 2013 19:39

Emmas hosta har varit hemsk natten som var, det rosslar och tar sig ingen vart när hon hostar och det gör ont på kraken. Så ringde BVC imorse och blev hänvisad till barn mottagningen och fick en tid nu på em. Var inte krupp, vilket vi trodde först när man läste om alla symtomen på vårdguiden utan vanligförkyöningshosta. Så lite mollipect fick vi och nu sover tösen så gott så! Hoppas på en mkt lugnare natt! Febern håller sig kvar än, hur länge ska den sitta i undrar jag?! Här nedan är det en bild på en glad tjej i väntrummet innan hon ska träffa doktorn.

Av Nina Wikstedt - 11 mars 2013 19:39

Emmas hosta har varit hemsk natten som var, det rosslar och tar sig ingen vart när hon hostar och det gör ont på kraken. Så ringde BVC imorse och blev hänvisad till barn mottagningen och fick en tid nu på em. Var inte krupp, vilket vi trodde först när man läste om alla symtomen på vårdguiden utan vanligförkyöningshosta. Så lite mollipect fick vi och nu sover tösen så gott så! Hoppas på en mkt lugnare natt! Febern håller sig kvar än, hur länge ska den sitta i undrar jag?! Här nedan är det en bild på en glad tjej i väntrummet innan hon ska träffa doktorn.

Av Nina Wikstedt - 11 mars 2013 17:34

Emmas hosta har varit hemsk natten som var, det rosslar och tar sig ingen vart när hon hostar och det gör ont på kraken. Så ringde BVC imorse och blev hänvisad till barn mottagningen och fick en tid nu på em. Var inte krupp, vilket vi trodde först när man läste om alla symtomen på vårdguiden utan vanligförkyöningshosta. Så lite mollipect fick vi och nu sover tösen så gott så! Hoppas på en mkt lugnare natt! Febern håller sig kvar än, hur länge ska den sitta i undrar jag?! Här nedan är det en bild på en glad tjej i väntrummet innan hon ska träffa doktorn.

Av Nina Wikstedt - 11 mars 2013 16:31

Facebook har otroligt många fördelar men också mycket nackdelar. Det har nog de flesta olika erfarenheter utav. Jag har efter några dagars funderande bestämt mig för att ta bort mina arbetskamrater från Facebook just för att ha dem som vänner där blir ibland lite tokigt. Inte för att jag ogillar dem, de är de bästa kollegorna man kan ha tycker jag. Utan mest för att jag är den jag är privat och man är en annan på jobbet osv. Som de allra flesta är. Jag hoppas verkligen inte att någon tar illa upp men det tror jag inte. Många som gärna vill separera på jobb och privatliv och jag har nog blivit en av dem.

Av Nina Wikstedt - 10 mars 2013 16:21

Har försökt peta i Emma allt möjligt som hon är sugen på men hon vill inte äta ngt förutom kakor och smoothie. Är 1 dygn sen hon åt ngn mat/välling men huvudsaken är att hon får i sig vätska iaf. Nu roar vi oss med att måla lite. Sen blir det film ikv. Hoppas att det har kommit ngt nytt på viaplay.

Av Nina Wikstedt - 10 mars 2013 13:40

Är något piggare idag men inte mkt. Sov skitdåligt inatt med eftersom Emma yrade inatt och fick feberfrossa. Ingen utav oss kunde direkt komma till ro så vi halvlurar på soffan idag. Googlade upp alla symtom som jag har och enligt vårdguiden så är det influensan... Sen har jag fått en feting blåsa i munnen, beror säkert på alla jävla baciller man har i kroppen. Mycket gnäll och "visst är det synd om mig" inlägg blir det nu :p

Av Nina Wikstedt - 9 mars 2013 16:43

Pratade med Ewe förut som berättade att hon oc Fredrik hade gjort hemmagjorda räkmackor! Så gott det är, riktigt längesen man åt det och perfekt mello mat!

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards