Alla inlägg den 1 december 2013

Av Nina Wikstedt - 1 december 2013 11:15

Hur mkt snor kan man producera egentligen?! Hela helgen har varit skittrist rent ut sagt! Började känna mig dålig i torsdags och sen kom febern också. Inte så himla kul att ha hand om en pigg 3 åring då man själv är sjuk. Emma vaknade vid 6 igår morse, hon hade tålamod med sin sjuka mamma under några timmar och släpade med hennes täcke ut till soffan så att jag skulle slippa frysa och ville laga pyttipanna åt mig för då skulle jag bli frisk tyckte hon. Rara lilla hjärtegull! Mot kvällen kom Emmas faster så fick Emma sova över där. Emma tyckte det var kul att komma iväg från sjukstugan här hemma, trist på ett sätt att Emma nu åkte en dag tidigare men skönt för oss båda, inte så kul för henne att bara sitta hemma med en mamma som inte vill göra ngt. Låg i sängen i fredagskväll när Mange höll på med maten, Emma skulle så klart hjälpa till. Låg och småskrattade för mig själv när jag lyssnade på dem två. Här är konversationen. Emma: vad gör du för nåt Mange? Mange: skalar potatis. Emma: varför gör du det? Mange: För vi ska göra gratäng. Emma: Oj, vad gör man med med potatisen? Mange- äta den. Ja, så där håller frågorna på. Det tar aldrig slut och hon vill veta ALLT. Varför, hur, när och i vilken ordning. Fortfarande så tycker jag att den här frågeperioden är rolig! Blir jobbigare sen när frågorna blir lite mera avancerade ;) Idag blir det en lugn dag, är feberfri idag men nyser stup i ett och snorar som bara den! Snart ner till tvättstugan sen kommer Madde hit en sväng. Ska ta en promenad, skadar inte med frisk luft nu när man varit inomhus i princip hela helgen.

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards