Alla inlägg den 10 december 2013

Av Nina Wikstedt - 10 december 2013 12:13

Har min Emma vecka nu och de senaste kvällarna har Emma blivit rädd för mörkret. Vill gärna ha lampor tända överallt osv för att hon är lite rädd säger hon. Har för mig att jag har läst ngn artikel om barnens utveckling att det är vanligt att de blir mörkrädda i 3 års åldern. Ska kolla närmare på det för jag tycker att det känns sådär att börja ha en fönsterlampa tänd, kanske en nattlampa... Sån här liten som man har i kontakten som lyser lite... Får se vad man hittar. Tänker att man kanske skapar en dålig vana om man har lampan tänd. Vad vet jag. Igår somnade Emma fast det var mörkt. Jag bad henne att blunda och tänka på ett ponny land med en äng med en stor regnbåge på. Istället för att räkna får så räknade vi alla ponnysar i färg som hoppade över den där regnbågen. 2 min senare sov barnet! :) idag så böev det prommis till dagis med pulkan! Det var mysigt att gå i halvmörkret med snön som knakade när man gick.

Ska vika ihop lite tvätt strax innan jag ska hämta Emma på dagis. Sen blir det en promenad bort till Linnea och Alice för lite lekstund :)

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards