Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Nina Wikstedt - 20 maj 2013 19:25

Skrev ju i förra inlägget att jag avskyr ormar! Är livrädd för dem! Undrar hur jag skulle reagera om jag ser att en orm slingrar sig runt Emmas ben?! Skulle min mamma instinkt ta över och typ kasta iväg ormen och RÖRA den eller skulle jag stå och skrika helt hysteriskt? Djupa funderingar så här på kvällen. ;)

Av Nina Wikstedt - 20 maj 2013 19:02

Idag blev det visst tok varmt igen! Efter att jag hämtade hem Emma från dagis så gick vi ut till "skogen" här utanför och plockade en liten bukett vårblommor :) Sedan så lärde jag Emma hur man skrämmer bort ormar. Så när vi plockade blommor så slog vi hårt med en pinne i backen så inte ormarna skulle hugga en i handen eller ngt, haha lite paranoid var det ja! Sen gick jag och stampade hårt i backen för att skrämma iväg dom där slingriga äckliga liven! Sedan blev jag irriterad på en sak idag. Orkar inte gå in på detaljer men kortfattat så blir jag sur på äldre som inte tar yngre på allvar. Och pratar över huvudet på en typ. Baaaahhhhh! Så då blev jag som ett tjurigt barn och satt tyst med armarna i kors. Det kändes mkt moget ;)

:)

Av Nina Wikstedt - 20 maj 2013 11:24

Av Nina Wikstedt - 20 maj 2013 09:38

Idag fyller Chrille 30 år! Fan så tiden går! 30 år... Konstigt vad tiden går! Dröjer ju inte så många år innan en annan är där heller. Men grattis till dig iaf! :) Sen är det en annan som ska ha ett stort grattis och det är Linnéa som fick sin lilla flicka igår! :) Längtar tills de orkar med besök så man kan få hålla i bebis :) Här hemma går det i ett. Emma är i ett slags "testa gränser" period. Så man har att göra! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards