Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av Nina Wikstedt - 25 augusti 2014 14:57

6 veckor kvar innan bebis anländer. Känner mig mest osmidig, har haft sammandragningar men inget att oroa sig över enligt bm. Så länge jag tar det lugnt och inte lyfter tungt och överanstränger mig så ska det inte vara någon fara. 

Helgen gick i raketfart som den oftast alltid gör. 

I fredags som jag skrev i tidigare inlägget så sov Emma över här. Vi hade det riktigt mysigt! Hon har förälskat sig i filmen Frost. Så nu kanske vi kan få vila ett tag från Lejonkungen och Ariel. Är så trött på de där filmerna haha!

Men det kommer man väl snart vara över Frost med   


Sen annars som alla andra föräldrar så håller man på och förbereder höst/vinter garderob till sina barn. Bebisen är klar, den får en sån här åkpåse overall från Newbie med mössa, vantar och tossor till. 


 


Emma kommer kunna ha sin overall från Didriksson som hon hade förra vintern. Skönt att spara en slant på det, overaller är inte billigt   

Sen när det kommer till ytterkläder som vintern och skor så vill jag gärna lägga en extra slant på det som jag vet värmer Emmas fötter ordentligt och resten av kroppen. Så kavat är givet hemma hos oss!

Vinterskor finns inte ute än, men det kan vänta någon månad med. Man vet ju inte hur mkt deras små fötter växer. 

Men höstskor från kavat finns, vanliga och fodrade gummistövlar. 

Det som ska inhandlas är lite kläder för nu har Emma spurtat iväg från storlek 104 till 110 under sommaren. 

Lindex har ju fått in så himla mycket fint så även fast det kostar lite så är det ju kul med, sen har Emma fått upp intresse med för kläder så då är det också lite kul. Ibland ska tilläggas. Hon vill mest ha klänningar och så ska det vara glitter och glamour.


       



Dessa söta är jag lite svag för, men måste som sagt kolla med Emma om vad hon tycker. Annars så är risken stor att hon kommer ogilla dem och de blir bara liggandes i byrålådan. 


Nu är det mellis dags sen ska jag ta tag i lite andra små ärenden. 

Ladda inför läkarbesöket bland annat imorrn i Eskilstuna om kejsarsnittet.





Ovido - Quiz & Flashcards