Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Konstig fredag!

Av Nina Wikstedt - 9 mars 2012 16:37

Den här fredagen känns bara konstig.

Jag vet inte riktigt vad det beror på men det kanske är vädret som spökar.

Regnigt och grått. Så här så att man får huvudvärk.

Inläggen här inne känns som att de blir allt mer innehållslösa och tråkiga. Orkar inte ens ladda upp så mkt bilder nuförtiden. Det känns mest som en jobbig procedur även fast det egentligen inte är det.

En bloggtorka kan vi väl säga att det är. En långvarig sådan!


Vardagen är här snart också, alltså den riktiga vardagen.

Emma har ordnat till sin dygnsrytm rätt bra tycker jag. Utan minsta ansträngning från min sida. Hon vaknar 06:10 då Håkan går upp och då har jag inget val jag heller utan får gå upp jag med. Vilket iofs kommer vara den tiden man måste gå upp för att hinna göra sig iordning, dagislämning och att ta sig till jobbet nu när det börjar.


1 vecka har vi kvar utav den här "föräldraledighetsbubblan" sen börjar allt igen med att skriva in sig på arbetsförmedlingen, kotakta alfa kassan, oroa sig över hur mkt man får jobba denna månad osv. Det är det negativa delen med att vardagen kommer igång. Den positiva listan är betydligt mkt längre. 


Jobba

Att få vara Nina och inte bara mamma.

Träffa arbetskamrater och prata andra saker än "barn ämnen"

Mer riksdaler (kan man ju hoppas på iaf)


På tal om något helt annat så läste jag en artikel på aftonbladet idag om att i Gävleborgs län så ska lustgasen tas bort! Några läkare har kommit fram till att det är en arbetsmiljöfara och så var det ngt med diesel...Minns inte riktigt men irriterande är det iaf. En kärring som hade fött barn tyckte att det var en bra ide och hänvisade till eda, avslappningsövningar osv...

Jovisst, de kan nog underlätta men som en annan kvinna sa så är lustgasen det enda man kan kontrollera över under en förlossning. 


Hade män fött barn så hade detta inte ens varit en diskussion att ta bort den! Snarare så hade man nog försökt forska fram fler metoder för en lindrigare/ smärtfriare förlossningar! Om jag ska låta lite så där feministisk också  


Nä, jag tycker det där är väldigt onödigt och dumt.

Tydligen ska lustgasen vara puts väck till 2014.



Jaja, allt för den här gången!


 

 
 
Nicole

Nicole

9 mars 2012 20:02

Tycker verkligen inte dom ska ta bort den, det var ntt med några utsläpp dom skyllde på också. för mig var ju det de enda som hjälpte även om de inte var speciellt mycket. så nån bedövning ger jag då rakt inte mycket för :/ ska vi ha fler barn får mattias vara gravid och så blir kejsarsnitt :P

http://nokzinc.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Wikstedt - 21 september 2017 09:10


Inte ofta man har en lugn stund numera. Clara är lämnad på dagis och Vilgot sover. Om ca 1 timme så kommer farbror Jonas och passar barnen medans jag ska till frissan. Blir färg och klipp! Är så himla välbehövligt för topparna är jätte slitna och hå...

Av Nina Wikstedt - 6 september 2017 14:00


Idag var vi på BVC på 6-månaders koll. Läkaren började besöket med att säga hej till Vilgot och då brast vilgot ut i tårar. Därefter när läkaren tog av blöjan på Vilgot så bjöd han på en rejäl brakare! Tji fick du tänkte väl lilleman haha. Allt såg i...

Av Nina Wikstedt - 2 september 2017 20:43

Lång tid sen det blev ett inlägg här. Nu har sommaren svischar förbi och den går som alltid för snabbt. Emma har börjat i förskoleklassen och känns så himla stor helt plötsligt! Hon har fått många nya vänner, trivs med fröken och den nya miljön. Clar...

Av Nina Wikstedt - 17 juli 2017 19:40

Claras första ord till mig imorse var -Lala äta tacos till middag. Sagt och gjort. Det blev tacos till middag, var inte alls helt fel och det var riktigt längesen vi åt det. Förmiddan åkte vi ut till ett kalkbrott och bredvid där finns det massor med...

Av Nina Wikstedt - 16 juli 2017 17:01


Idag har vi inte gjort allt för mkt hemma. Mange vaknade upp vid lunch då han var ute med några kompisar igår/inatt och härjade. Så han är rätt sliten haha. Jag är nog seg av vädret, varit grått och regnigt i stort sett hela dagen. Innan Mange drog i...

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards