Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Sista inskolningsdagen!

Av Nina Wikstedt - 23 mars 2012 10:40

Nu är jag själv hemma medans Emma är på förskolan! Lämningen gick jättebra imorse! Jag gick ut med henne på gården och det var inte många minuter som hon höll mig i handen sen gick hon på upptäcksfärd och drydde sig inte om mig så då kände jag att det var dags att säga hej då och röra mig hemåt  

Jag gick till läraren och sa till att jag skulle gå så hon kunde distrahera Emma om hon började bli ledsen när jag gjick men inte ett enda pip gjorde hon ifrån sig utan tittade efter mig någon sekund och fortsatte sedan med det hon höll på med. De har inte ringt mig än så jag antar att det går bra! Här hemma har jag passat på att städa ordentligt. Känns alltid skönt att städa en fredag så man har det rent och fräscht till helgen. Sedan på måndag så drar vardagen igång och jag har en inskolningsdag eftersom det var så längesen nu jag jobbade sist. 19 september 2010. Så nu kan man verkligen säga att jag är laddad! Ser verkligen fram emot att komma igång och jag hoppas att jag får jobba mkt!  

Helgen blir lugn för oss. Vi ska storhandla, tvättstugan på söndag och sedan skulle Linnea och Jasmin komma och hälsa på en snabbis.

      Emma, jag, Anna och Olle tog en promenad ner mot Djulö förra veckan och matade änderna. Emma var bara på lekhumör en kort stund sen blåste det för kallt så vi rörde oss tillbaka hemåt. 

















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Wikstedt - 21 september 2017 09:10


Inte ofta man har en lugn stund numera. Clara är lämnad på dagis och Vilgot sover. Om ca 1 timme så kommer farbror Jonas och passar barnen medans jag ska till frissan. Blir färg och klipp! Är så himla välbehövligt för topparna är jätte slitna och hå...

Av Nina Wikstedt - 6 september 2017 14:00


Idag var vi på BVC på 6-månaders koll. Läkaren började besöket med att säga hej till Vilgot och då brast vilgot ut i tårar. Därefter när läkaren tog av blöjan på Vilgot så bjöd han på en rejäl brakare! Tji fick du tänkte väl lilleman haha. Allt såg i...

Av Nina Wikstedt - 2 september 2017 20:43

Lång tid sen det blev ett inlägg här. Nu har sommaren svischar förbi och den går som alltid för snabbt. Emma har börjat i förskoleklassen och känns så himla stor helt plötsligt! Hon har fått många nya vänner, trivs med fröken och den nya miljön. Clar...

Av Nina Wikstedt - 17 juli 2017 19:40

Claras första ord till mig imorse var -Lala äta tacos till middag. Sagt och gjort. Det blev tacos till middag, var inte alls helt fel och det var riktigt längesen vi åt det. Förmiddan åkte vi ut till ett kalkbrott och bredvid där finns det massor med...

Av Nina Wikstedt - 16 juli 2017 17:01


Idag har vi inte gjort allt för mkt hemma. Mange vaknade upp vid lunch då han var ute med några kompisar igår/inatt och härjade. Så han är rätt sliten haha. Jag är nog seg av vädret, varit grått och regnigt i stort sett hela dagen. Innan Mange drog i...

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards