Alla inlägg den 6 december 2012

Av Nina Wikstedt - 6 december 2012 19:34

http://www.kokaihop.se/recept/byhaxans-lussekatter


Har inte misslyckats en enda gång med lussebullarna sen jag hittade det här receptet. Jag använder 2 gram saffran, men det beror ju såklart på hur mkt man gillar saffran osv. 

 

Håkan tycker att jag borde dra ner på lussebullarna, inte för att det är onyttigt (kanske lite) men jag proppar i mig hur mycket som helst för att det är så jävla gott!

Typ som att dippa ett chips. Man kan ju inte bara ta ett chips och dippa utan man måste ju moffa ett tag innan man kan sluta. 

 

Idag så var vi till öppna förskolan för att fördriva lite tid. Emma uppskattar som alltid sången. Klappar händerna och säger -Mer! Promenaden hem var som ett jobbigt träningspass! Eftersom vägarna inte var färdigplogade (absolut ingen kritik till de som plogar, de gör så gott de kan) så var det tungt och eftersom jag har små och svängbara hjul framtill på barnvagnen så kan ni tänka er hur man fastnade för minsta lilla och fick typ cp-ryck. 

Till slut så kom vi iaf hem och var helt genomsvettig! Huuhh! 

 

Här är det mys på hög nivå! (enligt Emma)   

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards