Alla inlägg den 13 december 2012

Av Nina Wikstedt - 13 december 2012 11:58

Längtar till julafton! Det gör Emma med. Hon tjatar om att hon vill att tomten ska ge henne en Barbie. Emma fick en Ken docka av sin mormor förra veckan och Emma har råkat haft sönder den så vi fick kasta den. Många tårar blev det så vi sa att pappa skulle skriva ett brev till tomten om att hon önskade sig en ny Barbie. Det har hon lagt på minnet! Vad hon tjatar om -Tomten! , -Barbie! Igår kväll efter att ha hört minst 1000 ggr typ så sa jag att -Det räcker nu, mamma och pappa vet att du önskar dig en Barbie. Vi fortsätter att prata om det imorgon. Då blev det krokodil tårar som sprutade åt alla håll och kanter haha...

Inte lätt.

 

Vad tycker ni om julkalendern? Jag är helt beroende av den, men stör mig på alla trista jävlar som ska gnälla på den...Att den uppmuntrar barnen till ockultism mm...Jävla larv är vad det är! 

Sen blir jag irriterad över det här med att man inte får vara pepparkaka på vissa Lucia-tåg...Vad är det för larv?! Såg en invandrar kille som hade kommenterat ett inlägg om det och det var ngt i stil med att han faktiskt tog illa vid sig över att man hade tagit bort pepparkakorna just för att de påminde om invandrare. Det tyckte han kändes rasistiskt. Han uttryckte sig på ett mycket bättre sätt men så hade han skrivit. 

 

Sen tycker jag att istället för att kanske hata/ogilla eller vad man nu gör om invandrare så kanske man skulle bli bättre på att bjuda in/förklara sina traditioner...

Jag vet inte, kanske. En tanke som bara slog mig nu.  Men det kanske skulle underlätta för alla att öka förståelsen. Vi vet massor om andra religioner men vad vet dem om det svenska? Det vet vi inte för vi har inte frågat.

 

Tycker att det är synd att det blivit tjaffs om sånt där iaf. 

 

Nog om det. 

 

Veckorna går snabbt nu, granen är klädd och ja som sagt så väntar man bara in julen. Bara en stjärna på toppen som saknas. Har bakat lussebullar och kanelbullar till kvällens lucia firande på dagis. När jag lämnade Emma imorse så höll det på för fullt på att klä granen i kapprummet. 

 

Kan det inte bli jul nu så vi får öppna våra julklappar och så att Emma kan sluta tjata om sin Barbie   

 

 

 

 

 

 

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards