Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Nina Wikstedt - 8 juli 2012 12:40

Just idag så är det väl kanske inget vidare sommar väder men veckan som varit har ju varit kanon! 

Det som är synd är att man jobbar. Brydde mig inte om det först att man skulle jobba hela sommaren men nu som sagt så känns det lite motigt, iaf de dagar då solen skiner och man hör om alla som har planer på att åka till stranden osv!

 

Vi har passat på att göra lite sommar aktiviteter nu under de dagar då jag varit ledig.

I fredags så åkte jag och Madde med Emma till julita Gård och hälsade på Pettsson och Findus. Vi kom lagom när deras rundvandring hade startat. Emma uppskattade inte den rundvandringen särskilt mkt så vi satte oss ner och fika ist och mumsade i oss jordgubbar. Eller som Emma sa, bubbar!

 

 

 

 

  

 

 

 

 

I lördags så var det dags för nästa utflykt och det var till Smultronstället!

Mkt folk som vanligt var det där men det gick snabbt att komma in. 


 


Så här såg kön ut strax när vi hade ätit klart!

 

 

 

 

 


Emmas fina prinsess glass!

 

 

 

Ruggigt god glass!

 

 

 

Håkan var skitnöjd över att få en ny tärning till sina bilnycklar som man får till glassen.

 

 

 

Efteråt tog vi en promenad upp på berget för att bränna förbränna glassen! 

 

 

 

Vi passade även på att lukta på blommor!

 

Snart ska jag iväg till affären och småhandla lite så man har mat hemma över veckan. Denna vecka kommer jag och Håkan knappt träffa varandra. Han jobbar till 20 varje kväll utom torsdag då jag jobbar till 21. Jag kommer jobba till 16 varje dag så lika bra att handla hem allt som behövs så behöver man inte lägga ner tid på det under veckan.

 

Veckorna går ruggigt snabbt när man jobbar! Gillar det schemat jag går på nu!

Nu längtar vi till nästa helg då vi ska åka till Gröna Lund med Madde och Chrille. Ska bli kul som fan! Hoppas bara att det inte regnar då. 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards