Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Nina Wikstedt - 15 oktober 2013 09:00

Dags att röra sig mot arbetsförmedlingen igen och skicka in lite papper. Blir så trött på skiten, alltid ska det vara ngt som man ska lämna in. Sen avskyr jag att om man inte lämnar in ngt inom ett visst datum så blir man utan ersättning. Visst jag förstår att de måste ha så för en del kommer bara med undanflykter hela tiden men för en annan som "sköter sig" så blir det som ngn jävla häxjakt. 


Emma plutt är på dagis, skitarg när jag lämnade henne men det brukar släppa efter ngn minut. Hon förklarade för mig igår varför hon blir så ledsen när jag lämnar henne och det är för att hon inte får ha nappen där (förutom på vilan). Hon är otroligt fäst vid den där nappen. Håller på och förbereder henne lite nu om att vi ska ge napparna till tomten så att han kan ge dom till bebisarna som behöver dem bättre än hon eftersom hon är en stor tjej nu. 


Dags att tänka på julklappar med! Än så länge så har jag köpt en tågbana och en verktygslåda till Emma. Blir nog Lego också, det här Duplo Zoo och sedan en kassa apparat från Fischer price och lite leksaks pengar. Till hennes födelsedag ska jag nog satsa på maskerad kläder. Doktorsrock, prinsessklänning osv. 


Ska kolla igenom min lilla pappershög här så att jag får allt med mig till ams så ska jag cykla dit innan de öppnar så man slipper trängas med alla somalier. På tal om dem, Reinfeldt tycker att invandringen bidrar till det svenska näringslivet eller hur fan han nu utryckte sig...HUR DÅ?! De sitter bara på bibblan och läser sina tidningar och umgås, shoppar loss i butiker och lämnar in alla kvitton på soc och har nog ärligt talat inte sett en enda somaile jobba. Så på vilket sätt bidrar dem till samhället?! 


Nochalanta är dem också, den erfarenheten jag har av dem iaf. Säger inte att alla är så men dem jag har träffat på iaf. Hoppsan så man drog iväg här... Men alla har vi våra störningsmoment!

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards