Alla inlägg den 24 september 2014

Hm!

Av Nina Wikstedt - 24 september 2014 19:22

Skrev ett blogginlägg häromdagen som inte ville dyka upp här när jag sparade. Så irriterande när man tagit sig tid att lägga upp bilder osv med. 

Får skriva på nytt då. Uppdateringar om bebisen är att magen är 30 cm. Den ligger och slickar längst ner på kurvan som bm säger. Inget som är något att oroa sig för för den har legat på strecket längst ner ända sedan man började mäta magen. 

Det känns att det är slutet av graviditeten nu. Sover och sover och sover. Får ingenting gjort här hemma. Foglossning har jag med fick jag reda på förra veckan. Igår skulle Mange och jag städa. Tänkte att han får dra runt på dammsugaren och jag moppar för det är inte ansträngande. Jovars, kunde inte gå efter det och fick lägga mig i ca 2 timmar efter det med en vetekudde under svanken. Men det är ju BAAAAAARA 15 dagar kvar. Vilket för mig känns som en evighet just nu. Vill att tiden ska gå samtidigt som jag vill att tiden ska stå still. Tänk att jag snart är 2 barns mamma! Hur kommer mitt och Manges liv se ut efter att barnet har kommit?
Tänk att min lilla Emma ska bli storasyster, wow... Det känns så stort! Vet att när jag var liten så var en utav mina högsta önskningar att få ett syskon. Känns så kul att kunna ge Emma det. Så stort när jag själv är ensambarn. 


Btw så har jag lite längtan efter julen här. Har klickat hem julgardiner till köket, köksduk mm som ska matcha där i höst. Är även i pysseltankar och vet hur jag ska pynta och dona med adventsljusen :) 

Sen har jag ett tips till er föräldrar som har barn som tycker om att bygga ihop saker och som är 3 år och uppåt.

Upptäckte på Komolek igår att de säljer något som heter Plus Plus. 

Emma hade stenkoll på det där då de bygger sådant på dagis. Är som små pusselbitar som man bygger ihop typ. 



 



  Ganska dyrt i leksaksaffären men sökte på nätet där det fanns mycket billigare!

Perfekt julklapp tycker jag. 


Nu ska jag se ifall Grace of Monaco filmen har laddat klart så jag kan starta den och hålla mig road några timmar.






Ovido - Quiz & Flashcards