Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Nina Wikstedt - 24 augusti 2011 18:20

Pratade med bvc förut om Emmas ena öga. Hon har nu under 9 dagars tid haft gegg i ögonen och det blev bättre under helgen men nu imorse verkar det ha blivit 10 ggr värre! Kraken är svullen och röd, ser ut som att det är en vagel men har själv aldrig haft det så är lite osäker på om det verkligen är det...Men vi fick tid imorgon hos sköterskan så får vi se vad det är. Blir även en vägning, ska bli spännande att se vad hon väger, var längesen nu  


Cia och Leo var på besök under fm (Cia är från föräldragruppen som jag lärde känna i vintras). Leo har blivit superduktig med att sätta sig upp från liggande och kryper iväg och går duktigt med stöd! Det är jättekul att se.


   Här är en bild på Emma och Leo som togs i början av sommaren då vi var på bvc för matinfo. De är så söta tillsammans.  


Här är också en bild på Emma tidigare idag. Se så duktigt hon står och håller i sina lilla vagn med leksakerna i.

    Är så himla tacksam och glad varje dag över att jag fick en sån underbar liten flicka!


Nu ska det vikas tvätt och sen ska jag nog ta ett bad, tror lilldamen får följa med, det blir nog mycket uppskattat!

Snart börjar vi även på babysim, ska bli spännande att se vad hon kommer tycka om det! 

Av Nina Wikstedt - 24 augusti 2011 09:34

Igår kväll hade vi Jocke och Jonas på besök och vi kikade på den här nya Fast and the Furious filmen. Enda anledningen till att jag ville se den var för Vin Diesel var med   han är ju så jävla snygg! Ngt pluffsig har han blivit på senare år men jag gillar den här bad boy looken han kör med men att han ändå ser så där nallebjörns snäll ut med sina stora muskler! 


 


Enda nackdelen var att Emma hade somnat lite väl tidigt för natten, redan innan 20:00 vilket betyder att hon då skulle vakna innan kl 6:00 på morgonen och det ogillas väldigt mkt här hemma! Så jag väckte henne vid 20:30 och i vanliga fall så brukar det inte bli några problem men igår var hon riktigt trött och skrek och skrek och ingenting var bra...Hon var supertrött men ville inte somna och prövade med flaskan men inte ens det var ok så hon skrek ett tag till men sen så prövade jag med flaskan igen och hon slurkade i sig 250 ml välling i ett naffs! Sedan slocknade hon och sov faktiskt fram till 7:30. Hörde från duschen hur hon låg och jollrade för fullt i hennes rum. Finns inget vackrare ljud att höra än ett glatt bebis joller!

Nu är det dags för lite frulle här hemma. Sedan kommer Cia och Leo hit och hälsar på.  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards