Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Nina Wikstedt - 25 augusti 2011 18:27

Hade besök av Emmas faster på fm, skulle ha druckit kaffe/te och ta lite bullar till men tiden drog iväg och hann endast med att mata Emma och sedan iväg ner på stan för att handla lite små måsten och sedan tillbaka till öster igen och hälsa på Cia som jag skulle sällskapa med till bvc. Väl där så går jag in på gården och knackar på baksidan. Ser Leo genom fönstret när jag knackar men ingen mamma Cia syns till så jag knackar en bra stund och Leo sitter och skrattar åt mig där inne   Kändes lite kul...  Till slut så kom Cia iaf och därefter drog vi till bvc. 


Emma fick sina ögon kollade av sköterskan och hon skrev ut droppar till henne direkt. Vi tog även en vägning och nu väger Emma 7325 gram. Gått upp nästan exakt 1 kg sen sist vi vägde henne och det var när hon var 5 mån. 


Sen var det info på föräldragruppen och temat var hälsa. Vi pratade mest om vanliga förkylningar, feber, ögon/öroninfektion osv...Idag var det ganska lyckat. Tidigare så har det känts som att ingen säger någonting men idag så flöt snacket på bra.


En liten Emma som ser lite lurig ut  


   

Av Nina Wikstedt - 25 augusti 2011 09:20

Skulle idag på fm träffa Cia och Leo igen men nu blev det inte av då bacillerna är och hälsar på dem nu. Här hemma så är vi snart fit for fight! Snart har vi varit sjuka i 2 veckor men det värsta är över sen i måndags. Nu har man bara lite retohosta  och känner fortfarande ingen smak eller lukt men hellre det än hög feber. 


Har bestämt mig för att iaf gå ut på lördag! Längesen nu känns det som och nu har jag varit snäll mot sambon och låtit han gå ut flera ggr så nu är det min tur! Han ska ut på fredag ist så då tänkte jag se ifall några är sugna på att komma över bara ha lite "fredagsmys". 


Idag ska jag och Emma till bvc, först ska vi träffa sköterskan för lite vägning och koll på ögonen som idag ser mkt bättre ut! 

Därefter är det föräldraträff och temat idag är Hälsa. Tänkte höra med de andra mammorna hur de gör med maten. Själv så får Emma gröt till frukost, de senaste dagarna har jag även börjat med mellis då det är yoghurt och ngn frukt till. Sedan kör jag välling till lunch, sedan burkmat och grönsaker till och därefter är det välling resten av kvällen. Tycker det funkar smidigt men en del kör mat hela dagen utom frukost och till natten. 

Alla kan ju inte göra lika men jag undrar egentligen när det är dags att börja köra med riktigt mat hela vägen. 


Liten Emma som är uppe och leker tidigt på morgonen  

 

Nu vaknade prinsessan från sin powernap och nu ska vi försöka klura ut över vad man ska hitta på under fm...


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards