Alla inlägg under januari 2014

Av Nina Wikstedt - 23 januari 2014 12:38

Såg den här gröten på Ica imorse, är så otroligt seg på att komma igång att äta på morgonen och tänkte ge denna ett försök. Bara hälla i lite mjölk oxh slänga in i micron i ca 2 min på högsta värmen. Gott som fan var det också!

Av Nina Wikstedt - 22 januari 2014 09:51

Igår åkte Emma och jag ut till Sara. Det blev ponyridning på whoppie, det uppskattades jätte mkt och Emma satt och sa hoppla under hela tiden hon satt på hästen haha :) sen blev det lite pulkaåkning, barnen var nakenfisar en stund (inomhus såklart haha) och massa bus medans Sara och jag satt och pysslade. Sara håller på med decopage, man klipper ut mönster från servetter och limmar fast det på olika formar osv. Det blir superfint om man kan det! Jag försökte, det såg förjävligt ut hehe... Men alla är vi nybörjare i början. Men jag satt och pyntade 2 st ljuslyktor som jag blev toknöjd med!

På em kom Mange över och vi åt lite mat innan vi åkte hemåt igen. Trodde Emma skulle somna tidigt på kvällen efter en intensiv lekdag med lite sömn men hon höll sig uppe till 20:00 ungfr. Nu är ia barnet på dagis, jag gick bort till netto för att spana in alla uggle saker som de hade i veckans annonsblad. Råkade komma hem med lite fint!

Överkast 129:- och kudde för 69:-

Fat 39:-

Den kan man plocka fram när man vill ha lite småplock till fredagsmyset eller ngt är tanken :)

Av Nina Wikstedt - 19 januari 2014 16:58

Helgen gick som den oftast gör i en rasande fart! I fredags så åkte Mange och jag ut till hans föräldrar på middag. Lax och potatis! Mums, en stadig middag för att ladda för en utekväll med Ewe som vi plockade upp på tågstationen vid 18-tiden. Vi gick ut till det här nya stället Bar & Bistro tror jag det heter. Jätte mysigt! Bra service och det får bara en massa + från mig! Ska dit någon gång och prova deras mat med som jag fick höra var riktigt bra! På tal om fredags, fy helvete vad kallt det var och det var inte bara utomhus utan även inomhus också. Stängde av alla ventiler, tände ljus, raggisar och filt! Ändå frös man som bara den, så kallt brukar det väl inte vara i lägenheter om det inte är fel?! Jaja, i lördags så vaknade vi sega i huvudet. Var konstigt nog inte överdrivet sugen på onyttiga saker utan mer vindruvor, morötter osv. Men på kvällen så slank det ner en pizza iaf på Verona efter att vi hade bowlat. Sen idag så kom Emma hit. Vi har kikat på nya Disney filmen, frost och sen dumpat Ewe vid tåget och därefter handlat hem lite mat. Nu blir det slapp resten av kvällen. Vi är dyng förkylda!

Av Nina Wikstedt - 15 januari 2014 16:02

Idag har jag suttit och letat jobb. Sökte ett jobb, det enda som fanns att söka. Burger king, i brist på annat! Efter det så tog jag tag i storstädningen här hemma och slängde ut alla mattorna på balkongen, började dammtorka, gnugga och gno lite överallt och avslutade sedan med dammsugning och moppning. Just ja, har tvättat en massa också. Känner mig lite duktig ;) nu är det skönt att pusta ut lite och vänta in älsklingen som snart slutar jobbet. Sen får vi se vad vi hittar på. Han är av förklarliga skäl trött på kvällarna eftersom han har jobbat medans jag är full av energi. Det är nackdelen med att vara arbetslös. Man är så fruktansvärt rastlös hela hela tiden! Usch så trist det är.

Av Nina Wikstedt - 14 januari 2014 08:14

Idag har jag ingenting inplanerat och än så länge känns det skönt. Men iofs så har jag inte gjort mig iordning än så jag hinner nog bli rastlös senare under fm. Igår så träffade jag annsofie på stan. Drygt en månad sen som vi sågs så det var trevligt. Vi knatade runt i olika affärer och sedan en god lunch på Riva!

Kyckling med rödvins sås och potatisgratäng. På kvällen så kollade vi på film här hemma, The big wedding. Komedi och romantik och en perfekt film att slökolla på!

Av Nina Wikstedt - 10 januari 2014 19:32

Mys på hög nivå här hemma ikväll! I vanliga fall brukar jag vara rastlös och vill gärna ha ngt inplanerat men idag så är det bara mys. Film, cd-saga, bad och massa godis! :)

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards