Alla inlägg under januari 2014

Av Nina Wikstedt - 10 januari 2014 14:21

Av Nina Wikstedt - 10 januari 2014 12:32

Kallt som bara den utomhus idag! Var ingen höjdare att cykla till dagis imorse! När jag kom hem så tappade jag upp ett varmt bad, var inte så tokigt att glida ner :) Idag så händer det inte så värst mycket. Emma har beställt godis till kvällsmyset och hon vill ha "Lollo" (rollo), zooapor och godisnappar. Mange ska iväg ikv och kolla på bandy (tråkigt för mig) men någon kanske vill hitta på ngt med Emma och mig ikväll? :)

Av Nina Wikstedt - 9 januari 2014 20:02

När det kommer hem inredning. När jag flyttade hemifrån för ca 7 år sen så var jag helt emot det här med att ha det "sterilt" hemma och med sterilt menar jag att man inte har en massa plotter plotter överallt. Inte mkt av möblerna eller sakerna gick ihop med varandra men det brydde man sig inte i. Men sakta men säkert så märkte man hur jobbigt det var att damma av hemmet och att det mesta av sakerna man hade inte fyllde någon speciell funktion i hemmet. Så med tiden blev det stilrent helt plötsligt och det är så skönt! Blir fortfarande paff när det går så fort när man ska dammtorka hemma. Men intressant hur man påverkas av trender som kommer och går. Ofta så tycker man (eller iaf jag) att det nya är fult, konstigt osv. Men sen så blir det av ngn anledning så att man har det så själv. Letade fram lite bilder på det som har varit inne och snyggt förr!

Den där stolen som är från 70-talwt gillar jag! Inredaren var lite före sin tid där enligt min åsikt :)

Men den här bilden ser man att det "gamla" börjar bli populärt igen. Läser en del modebloggar och där är också många ute efter just 50- tals stilen. Och dyrt verkar det vara också. Förstår inte varför folk då inte går på loppis och köper sådant där för sådana möbler finns det ju hur mkt so helst utav för en mkt billig peng! Näe, hoppas inte jag faller in i den där fällan!

Av Nina Wikstedt - 9 januari 2014 14:22

Idag fick vi hem månadens bok från Goboken. Tingeling- Vingarnas hemlighet. Den blev poppis direkt så nu kollar vi på filmen också :) Så kan jag förbreda maten i lugn och ro :)

Av Nina Wikstedt - 8 januari 2014 11:16

Idag har jag varit på ansiktsbehandling. Var så skönt! Fick ögonbrynen vaxade och plockade, färgade och lite portömning. Nu är ansiktet så himla lent! Tack så mycket Sara för presentkortet! Efter den sköna behandlingen så gick jag till Bibblan och lånade lite Alfons böcker (ny favorit). Såg att det går en Alfons film på bio men kanske gått klart här i stan?

Av Nina Wikstedt - 5 januari 2014 10:40

Idag kommer Emma och det ser jag så mkt fram emot! Idag blir det bussen till Valla då Manges bil är stendöd och där ska vi fira Edwin som fyller 8 år. Igår kväll så var Mange och jag på bio oxh såg Hundraåringen. En rolig film som det blev många skratt till. Gubbhumor säger jag bara! Klockren film, det är en film som garanterat kommer få ta plats i hyllan sen när den kommer ut på dvd.

Av Nina Wikstedt - 4 januari 2014 18:52

Enda sen i onsdags så har tiden gått så långsamt! Varit rastlös men samtidigt seg. Ofta jag lider av den kombon. Saknar Emma också som bara den! Säkert det också som bidragit till att man känt sig rastlös och uttråkad. Man är så van med att någon livar upp omkring en och är i närheten och "vill hjälpa till". Men imorgon kommer hon hit, har varit en lång vecka men samtidigt har den gått snabbt. Som sagt, en konstig kombo. Igår föresten kom tvättmaskinen hem till oss och jag älskar den! Den har alla finesser man kan tänka sig + lite till. Är så nöjd över den!

Av Nina Wikstedt - 2 januari 2014 20:41

Tog en rejäl sovmorgon idag! Moppade golven sen drog vi ner på stan och köpte hem sandpapper och målarfärg för att göra om Manges furubyrå till en vit. Blev nöjd med resultatet!

Sen åkte julgardinerna ner och de vanliga åkte upp. Nu ska bara en vägghylla upp i köket så är vi klara med hem projektet denna gång. Nu ligger jag i sängen och väntar på att Revenge ska börja, dubbel avsnitt dessutom! :)

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards