Alla inlägg den 26 april 2014

Av Nina Wikstedt - 26 april 2014 21:28

Googlade på det förut för att jag är inne i en sån period då jag ifrågasätter livet. Eller ifrågasätter gör jag inte heller men misstänker att mina hormoner spelar stor roll i det hela. Men jag vänder och vrider på allt i mitt liv. Jag funderar på vad det är som gör att man är en bra människa, Saker som man kan vara stolt över, vilka sidor som man kan förbättra hos sig själv osv osv. När jag googlade på vad lycka är så stod det iaf att det som gör människor mest lyckliga är när de har åstadkommit något stort eller när man hjälper någon annan. T.ex att vinna mycket pengar är en kortsiktig lycka för frågar man hur personen mår efter 1 år så mår den personen precis likadant som innan den vann pengar. Verkar så deppigt att undra vad lycka är men jag tror att det är bra att reflektera över sitt liv lite då och då med :)

Av Nina Wikstedt - 26 april 2014 15:38

Började flaga för några dagar sedan och den här lilla paniken över att man kanske kommer vara en blekfis snart kom! Så idag (trots fint väder ute) så solade jag på solarium i ca 16 min. Det gjorde susen! Imorse när jag vaknade så mådde jag dåligt men tog min dos alvedon och lergigan och åt lite frulle. Efter det så känner jag mig mycket piggare! Har varit nere på stan idag med Madde och kollat runt på inredning. Hittade inget som föll mig i smaken. Nu är jag hemma och tvättar och städar lite. Får se när Mange kommer hem från Norrköping. Han är där med sin bror och kollar på folkrace. Inga planer för kvällen så vi får se vad som händer!

Dessa kläder köpte jag till Emma idag på Kappahl. Newbie klänning med byxor till som var kraftigt nedsatt pris! Och alla byxor har dem 25% rabatt på och sedan hade jag 50 kr rabatt kort så jag kom ganska billigt undan! :)

Ovido - Quiz & Flashcards