Direktlänk till inlägg 17 maj 2014

Trött och ont i huvudet

Av Nina Wikstedt - 17 maj 2014 15:46

3 dagen med huvudvärk. Beror väl på att man är så där på gränsen till sjuk men att det inte slår ut ordentligt. Trött är jag som vanligt. Ska ta tag i det där med att börja ta järn tabletter eller blutsaft och se om det hjälper lite. Idag så är det lördag och kanon väder! Gick upp tidigt imorse och cyklade bort till Mekonomen för att sälja av lite barnkläder. Gick inte så jätte bra så när tröttheten kom så drog jag mig hemåt och sov en timme innan jag hämtade hem Emma från hennes faster. Fick hem en tjej som är på uruselt humör. Humöret gick upp när jag föreslog att vi skulle cykla till affären med varsin cykel för att köpa fika och cykla vidare till en lekpark. Men det goda humöret försvann ganska snabbt när hon på väg från affären ramlade av cykeln i en nerförsbacke precis bredvid vägkanten. Då blev man både arg och ledsen! Jag hade sagt åt henne att det lugnt och hålla sig nära mig me hon lyssnade inte. Som tur var så skrapade hon bara upp armbågen lite och jag hoppas att hon har lärt sig en läxa nu om att man ska vara försiktig ute och börjar lyssna mer. Nu sitter vi och har lite soff"mys" . Emma lite småledsen och jag med huvudvärk. Hoppas Mange kommer hem snart, han har kört rally idag med Jonas i Flen. Men tror inte han kommer hem först ikväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Wikstedt - 21 september 2017 09:10


Inte ofta man har en lugn stund numera. Clara är lämnad på dagis och Vilgot sover. Om ca 1 timme så kommer farbror Jonas och passar barnen medans jag ska till frissan. Blir färg och klipp! Är så himla välbehövligt för topparna är jätte slitna och hå...

Av Nina Wikstedt - 6 september 2017 14:00


Idag var vi på BVC på 6-månaders koll. Läkaren började besöket med att säga hej till Vilgot och då brast vilgot ut i tårar. Därefter när läkaren tog av blöjan på Vilgot så bjöd han på en rejäl brakare! Tji fick du tänkte väl lilleman haha. Allt såg i...

Av Nina Wikstedt - 2 september 2017 20:43

Lång tid sen det blev ett inlägg här. Nu har sommaren svischar förbi och den går som alltid för snabbt. Emma har börjat i förskoleklassen och känns så himla stor helt plötsligt! Hon har fått många nya vänner, trivs med fröken och den nya miljön. Clar...

Av Nina Wikstedt - 17 juli 2017 19:40

Claras första ord till mig imorse var -Lala äta tacos till middag. Sagt och gjort. Det blev tacos till middag, var inte alls helt fel och det var riktigt längesen vi åt det. Förmiddan åkte vi ut till ett kalkbrott och bredvid där finns det massor med...

Av Nina Wikstedt - 16 juli 2017 17:01


Idag har vi inte gjort allt för mkt hemma. Mange vaknade upp vid lunch då han var ute med några kompisar igår/inatt och härjade. Så han är rätt sliten haha. Jag är nog seg av vädret, varit grått och regnigt i stort sett hela dagen. Innan Mange drog i...

Ovido - Quiz & Flashcards