Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Nina Wikstedt - 18 juni 2012 09:07

I fredags morse så ringde klockan tidigt, jag och Cia skulle åka till Liseberg med Kommunal. Cia är med där och hade fått ett kanon erbjudande! För de som är under 35 år och med i facket så fick man bjuda med en vän som inte är medlem och åka till Liseberg med buss dit och hem, inträde, åkband och en matkupong för 150 kr! Kan man absolut inte tacka nej till!

Hade heller aldrig varit på Liseberg tidigare så det var jätte kul att komma iväg dit!

Liseberg var superfint! Vi började med att åka Balder och det var den klart bästa bergochdal banan som jag har åkt!

Sedan åkte vi även Collorado och Flum Ride. Riktigt kul! jag hade även tur som inte blev så blöt, annat var det med Cia som blev dyngsur!   

Vi avslutade dagen med att spela lite där och jag hade vinsturen på min sida, vann en hund, chips påse och vann ngt motorcykel spel   Känns mkt för mig eftersom jag aldrig annars vinner ngt!


På lördag var man riktigt trött och sliten, som tur var så bjöd Emma oss på sovmorgon till kl 10!

Bara att göra sig iorning och gå ner på stan och titta på alla studenter!

Man blir ju lite glansig i ögat när man tittar på dem, vilken lycka det är att ta studenten!

Jag minns själv känslan av hur stolt man var över att ha avslutat något som man kämpat med så länge!

I efterhand så fattar jag inte hur jag lyckades! Hade riktigt usla betyg när jag började gymnasiet men gick ut med massa mvg och vg, om man får skryta lite haha! På söndan så åkte vi till Finspångs badhus och det kan jag verkligen rekommendera barnfamiljer att åka till! Ett lagom stort badhus, lugnt, masa kul för vuxna och även massa kul för de små barnen! fanns en jätte stor och fin babypool och Emma hade jättekul! tror vi badade i 2 timmar...Emma brukar få nog efter 1 timme men nu rann tiden bara iväg! Dit kommer vi att åka fler ggr! Hoppas nu när badhuset bygger äventyrsbadet att det kommer bli riktigt bra för barnen! Emmas kompis Darth Vader har föresten fått en egen sulky! Håkans kompis Jocke tycker synd om Vader som får åka i en rosa dockvagns sulky där det står "Happy, happy, happy" på haha  


      Den här vagnen har Emma gått runt med non stop sen i torsdags då hon fick den!Man ser hur stolt hon är när hon går runt med honom i vagnen emellanåt! Kanske dags att köpa en ordentlig docka till henne?  



Nu ska jag springa upp till vinden för idag ska jag och Håkan åka till tippen och göra oss av med massa skräp (igen)...

Vi är verkligen inne i en rensningsperiod...

Själv så funderar jag på att sälja av lite Dvd filmer med som jag inte vill ha kvar...Tittar aldrig på dem och då behöver de inte heller ta en massa plats i hyllan!


 




















Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards