Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Nina Wikstedt - 20 juni 2012 10:32

Att hitta ytterkläder denna årstid är ju inte det lättaste, kanske skrev om det i förra inlägget?

Var ju på jakt efter FIX kläder till Emma men det fanns ju inget och butikerna tar ju inte in ngt nu under sommaren direkt heller... Emma håller på att växa ur sina galonisar och fleecekläder   

Orutinerat av mig men va fan man har ju ingen erfarenhet direkt av hur snabbt barn växer heller   

Men jag berättade om mitt bekymmer till Ewe som erbjödsin hjälp och sa att hon kunde titta på Lindex i Södertälje, hon skulle ändå ta en sväng på stan så hon skulle kolla åt mig!

Fick ett sms några timmar senare och hon hade tagit den sista jackan och byxan i storlek 86! 

Hon var på väg att lämna butiken tomhänt först för hon letade och letade men hittade inget sen precis innan hon gick ut från affären så tänkte hon -Inte fan! Vände klacken och fortsatte leta, Mycket tacksamt, du är en pärla Ewe!

 

 

 

Denna jacka är det nu är jag ute och jagar fleece kläder på Tradera, hittade en fin polarn oc pyret jacka som jag hoppas på att jag vinner budgivningen på!

 

Idag så är det städdag, håller på för fullt i tvättstugan och städat av hemmet. Emma är på dagis, i em tänkte jag att vi ska gå ner på stan och köpa hem fler tunna strumpor (de här tjocka med sokkiplats eller vad det nu heter blir för tjockt och varmt...

Sen lite extra kläder att ha på dagis...

 

Föresten, vad jag blev orolig igår när jag var på jobbet!

Prövade att ringa Håkan igår em men han hade ej mob på vilket han alltid har! Ringde om och om igen och började tänka att ngt har hänt, hade en sån här magkänsla...Ringde Madde och kollade om hon ev kunde hämta Emma från dagis för jag tyckte att ngt inte stämde, allt kändes mkt märkligt. Ringde dagis och frågade om Håkan hade hämtat Emma och det hade han ett par timmar senare. Madde sa att hon skulle åka förbi hemma hos oss för att kolla att allt var ok. När hon kommer till oss så är inte Håkan hemma så Jocke öppnar dörren och berättar att Håkan är på akuten för han inte kunde gå med foten.

Ja, jag kunde lugna ner mig då jag visste vad som pågick (kontrollbehov till max) 

haha...

På kvällen när jag kom hem från jobbet så berättade Håkan att det var en blödning i foten och han blir hemma veckan ut.

Så kan det gå. 

Men nu mår han bättre iaf! ner mot tvättstugan nu innan jag ska hämta hem skrutt!

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards