Alla inlägg under maj 2013

Av Nina Wikstedt - 5 maj 2013 08:17

Snart ska vi ge oss iväg till Julita och glo på Kosläpp haha :) Är sjukt trött fast jag somnade tidigt igår. Nattade Emma i "stora sängen" och där fick hon sova hela natten :) Imorse vaknade jag av att hon sa -Mamma, kramas! Det var inte ett så tokigt sätt att vakna upp på när man är as trött :) Nu är det kaffe sen in i duschen så man vaknar till! :)

Av Nina Wikstedt - 4 maj 2013 17:30

Emma kom nyss hem och hon duschade ner en rejält! Svårt att bli sur med när hon utbrister -Emma busig! Sen ett litet fnitter på det :)

Av Nina Wikstedt - 4 maj 2013 13:35

Satt ju och solade en sväng igår när jag var med Emma i lekparken och fick färg! :) försökte få det på bild men kanske svårt att se? Idag är det en riktig soffdag... Läst lite ur Kay Pollack boken och man blir fundersam av att läsa den... Handlar mkt om hur man låter sig påverkas av andra och hur man kan lära sig själv att vända något negativt till något positivt, tex om någon beter sig illa mot en så istället för att bli irriterad eller arg och låta set ta massa energi så ska msn försöka se det som att man lär sig något utav den personen och hans/hennes beteende. Ganska intressant hur man kan ändra sitt tänk och sin livsbild eller vad man ska säga. Annars så blir det soffläge resten av dagen känner jag :)

Lek

Av Nina Wikstedt - 3 maj 2013 14:14

Hänger i lekparken med Sanna och Emma. Emma har hittat en kompis som hon leker för fullt med. Just nu så springer de runt och letar myror och har ordnat ett bo åt dem i Emmas vagn :) Sanna och jag passar på att sola :)

Av Nina Wikstedt - 3 maj 2013 10:38

Riktigt skönt ute idag, i eftermiddag ska vi gå ut och njuta av värmen. 

Helgen som kommer blir lugn. Imorgon jobbar Håkan och Emma ska sova bort vilket betyder att jag kommer vakna helt själv hemma imorgon och kan sova hur länge jag vill vilket inte hänt på väldigt väldigt länge! Det ser jag fram emot som fan och bara ta dagen som den kommer :)

Av Nina Wikstedt - 2 maj 2013 11:30

Ego, bra film. Handling och trevlig syn för ögonen :) 29 maj! :)

Av Nina Wikstedt - 2 maj 2013 07:34

Idag ska vi passa Killen. Nu är det längesen vi passade Killen och det märks på Emma att hon har saknat honom nu när han har varit hos sin "mormor". Nu har de hunnit med morgonmys och Killen fick även lukta på Emmas välling som hon så snällt ville dela med sig av :) Snart ska jag cykla till dagis med Emma sen blir det promenad med Killen. Stoppa i hörlurarna i öronen och dundra på med lite musik! :)

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards