Alla inlägg under november 2011

Av Nina Wikstedt - 9 november 2011 09:15

Har känt att jag inte riktigt ha haft något vettigt att skriva, varit på väg att blogga flera ggr men samtidigt då tänkt att jag inte riktigt vet vad jag ska berätta om osv. Då har det helt enkelt uteblivit.

Emma är frisk nu iaf. Hon blev det under söndagen så i måndags drog vi iväg till öppna förskolan ute i Östra Vingåker, Poyan var snäll och körde så man kom iväg!

Igår var det babysång och på em bestämde jag och Cia att vi skulle åka till badhuset med ungarna och plaska lite. 

En familj var där i lilla bassängen med sina 4 ungar eller hur många nu som de var...Iaf så var det en ungen som sprang runt naken och han var väl ca 5-6 år kanske...Man blir ju bara då lite irriterad för det är inget jävla nudistställe och föräldrarna verkade inte bry sig heller...Vi hade iaf badat klart och Håkan mötte en jobbarkompis i omklädningsrummet och skulle simma när vi gick och han hade sagt imorse att när han hade kommit in i simhallen så hade det flytit runt en bajskorv i vattnet... Äckligt minst sagt då barn och vuxna plaskar i det där vattnet...Usch!


På tal om något helt annat så är det ju dags snart för julen!

Frågan är vad man ska hitta på för klänning åt Emma, hon har en "finklänning" redan men dessa är ju söta!

Vad tycker ni?

 




Båda är ju söta! Till klänningen finns det även en hatt till  



     



Av Nina Wikstedt - 7 november 2011 11:41

Är jag konstig som gillar vardagarna bättre än helgerna?  

De flesta som känner mig vet att jag tycker om att det är full fart (oftast) och på vardagen så kommer allt igång igen som öf, sång, sim och man får på något sätt energi till att gå ut och gå om än inte lika mkt som jag skulle vilja!

 Men man tar tag i saker som måste göras än om det vore helg då det lätt blir att man bara slappar och slöar till sig. Snart lunch, då kommer sambon hem och gör oss sällskap då han inte hade ngn matlåda med sig till jobbet. Därefter ska jag till tandläkaren och lämna in papper om min tandförsäkring som jag av någon konstig anledning lyckades hamna i klass 1 på!!!  


Emma sover lite nu så då ska ajg passa på att kolla på nätet efter en fotobok som jag tänkte göra på Emmas första år.  Sedan i em ska jag till sjukhusparken med Poyan och hans barn!









Av Nina Wikstedt - 6 november 2011 10:31

Den här helgen så har det varit lugnt hemma hos oss. Emma har fått diarre och det är riktigt jobbigt att se henne ha så ont! Man är glad över att man har handlat hem lite bra att ha saker om de blir sjuka! 

Innan Emma kom så storhandlade jag på apoteket med saker som är bra att ha när de små blir sjuka. Först tyckte jag tat jag kanske överdrev men har nu märkt att allt jag handlat på mig faktiskt kommit till användning!


Så denna helg har vi lagt mat osv på is utan lill tjejen får dricka välling och äta lite youghurt med vätskeersättning till. 

Tur att sådant finns för små med!




Gav Emma lite Ve imorse så hoppas att det gör ngn verkan för nu kommer allt ut lika snabbt som det kommer in...


Vad har ni hemma hos er ifall barnen skulle bli sjuka? 


Vi har handlat hem:

Alvedon

Inotyol salva

Zinksalva

Puder (dagligt bruk)

Vätskeersättning

Sen en sån här burk med kol ngnting, ifall barnet får i sig gift så ska man ge barnet en halv flaska...Kommer inte på vad det heter men finns också på apoteket. 


Idag händer det inte så mkt här hemma, vi ska äta tacos, så mkt vet jag! Kanske se om det går ngn bra film med!


Av Nina Wikstedt - 4 november 2011 20:39

Då hade man tid hos tandläkaren idag och det gick bättre än väntat! Som yngre hade jag alltid hål osv som upptäcktes när jag kom till tandläkaren, de senaste åren påpekar de bara att jag måste bli mer nogrann när jag borstar mina tänder...Fattar inte hur jag kan missa med tanke på att jag använder tandtråd, gnor som fan med tandborsten och även använder munskölj! Men jag får väl gno lite till tills tandköttet lossnar eller ngt...

Tecknade även en sån här tandförsäkring som jag bara behöver betala 34 kr i månaden. Ingen summa som man kommer märka av så lika bra att teckna den ifall det skulle hända ngt.

Under tiden jag var hos tandläkaren så var Emma hemma hos Leo och busade. När jag kom så lekte de med en cola flaska. När Emma snodde den från Leo så brast han ut i tårar och när han tog tillbaka den så brast Emma ut i tårar haha! Inte lätt att vara liten   Ikväll så har vi ätit pizza här hemma, blev en oxfile pizza från Maistro och därefter så tog jag ett bad och läste till föräldrar & barn tidningar :) Nu kikar jag med ena ögat på Idol och kollar runt på datan. Håkan är med Chrille och de gör det vanliga. Får se vad helgen bjussar på, vi har pratat om att åka till Norrköping igen och åka till Busfabriken då Emma fortfarande går in gratis  


Vad ska ni hitta på i helgen? 






Av Nina Wikstedt - 3 november 2011 18:06

Det blev ingen barnat på kassler, kom inte på ngt att göra med det och dessutom så när jag sökte recept på det så läste jag överallt om stora NO NO NO om att det innehåller för mkt salt och barn under 1 år ska inte ha salt osv...

Men jag bryr mig inte så mkt om sådant där, har diskuterat detta med andra mammor och det är mkt "regler" över vad barnen inte får äta och när de får äta vissa saker. Jag kan tycka att äter dem en maträtt med salt i så dör inte barnen! 

Sen behöver man inte ösa i salt heller.

Det jag däremot gjorde barnmat av var:


Dessa hackade jag i små små bitar (broccolin mosade jag)


Broccoli

Morötter

Palsternacka


Därefter hade jag i lite mjukost, creme fraiche och grädde. Även massa med margarin. 


Rörde runt det och kokade upp på svag värme och lite pasta till det.

Emma som bara ser allmänt uttråkad ut när hon äter satt och lät -Mmmmm....och blundade samtidigt   Det om ngt måste ju vara ett bra betyg! 

Håkan tyckte också att det luktade gott men han fick inte smaka  



 




Av Nina Wikstedt - 3 november 2011 14:12

är så där härligt svensk och skriver om vädret har jag märkt lite då och då  

Men vad är det här för väder egentligen? Grått och trist, man kan inte ens skymta lite blått på himlen. Då blir man inte annat än seg.

På fm så var vi på öf på Sandbäcken, Emma har verkligen blivit mer framåt sedan hon lärde sig krypa framåt. Hon kryper ifrån mig, kryper fram till andra barn och härjar runt helt enkelt! Jättekul att se men samtidigt så är det ju nu man även får börja hålla koll så hon inte gör sig illa eller något annat. 


Iaf så busade hon av sig på öf och i vagenn på vägen hem så slocknade hon så sött! Här hemma under em nu så jag har småpysslat. Ska strax leta reda på ngt recept på barnmat, fick lite kassler över igår så jag tänkte göra ngt på till Emma som hon kan äta till middag.


 


 Vi passade på att gå förbi sjukhusparken när vi var på väg hem från stan. Tycker hösten är så fin i bakgrunden! 


Busfabriken i tisdags. 




    










 






Efter att ha lekt en stund så var det käkdags! 




   



Skrev ju att vi tog en sväng bort till Ingelsta och vi gick in på Cervera, hittade ett jätte fint bestick set som vi önskar oss i julklapp här hemma!  Nu 








Av Nina Wikstedt - 2 november 2011 20:17

Idag har nog inte jag och Emma vaknat på våran vanliga sida. Ovanligt trötta har vi varit och ja...lite allmänt småtjuriga. Inte kul när Emma är på dåligt humör och jag käner mig lättretlig.

Det har trots det gått bra ändå. På em gick vi en sväng till Cia och Leo och hälsade på. Passade på att skriva ut lite ansökningsblanketter till förskolan för Emma. Inte en ruta att fylla i...Jisses om 4 månader så ska hon skolas in på förskola. Min lilla lilla tjej börjar bli stor!


Strax är det Greys här hemma. Sen ska jag lägga mig direkt! Är så trött och seg usch..Måste vara vädret och sen att man vridit om klockan att det blir en liten omställning för kroppen. 

God natt på er och så hoppas vi på er roligare och piggare dag imorgon!

Av Nina Wikstedt - 1 november 2011 07:10

Igår så var det måndag och det betyder att det även är babysim för våran lilla fröken. Håkan hoppade över simmandet igår så då fick han agera fotograf. Igår fick vi lära ap greppet, man lägger upp barnet på sin rygg och så simmar man runt   Jag tror iaf att Emma tyckte det va kul!

Direkt efter babysimmet så slocknade hon, väckte damen för lite käk och sedan somnade hon om igen. Så ungfr 12 timmar sov hon   

Men det betyder att vi är utvilade idag då vi åker mot Busfabriken! Efteråt så ska vi gå till babyproffsen bland nnat och handla hem lite nya dregglisar till Emma och sen en tur till Ingelsta och titta runt. Blir nog en heldag där ute och barnen kommer nog sova som små änglar i bilen på väg hem sen!



Var på h&m förra veckan och gick förbi 3 vackra prinsessor...

 




Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards