Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Nina Wikstedt - 2 januari 2012 19:21

Då är det nya året här, får se vad detta år kommer att erbjuda. 

Förra året började riktigt underbart eftersom lilla Emma efter en lång väntan kom till oss den 28 januari. 

Att bli förälder är bland det bästa som hänt! Att känna så mycket kärlek är häftigt! 


Inte nog med att man blev förälder så har man även lärt känna underbara människor under året.

Cia och jag började umgås ganska så snabbt efter att våra små kommit till världen. Hade inte förväntat mig att lära känna någon som skulle bli så nära genom en föräldragrupp. Det är riktigt kul att vi kommer så otroligt bra överens och har riktigt kul ihop och även våra barn som har blivit små kompisar och har kul ihop de med  

Lite senare under året så lärde jag känna Poyan som är pappaledig. Vi lärde känna varandra genom öppna förskolan och det är en person som gillar att ha fullt ös hela tiden han med! Kanon för en annan som blir rastlös så fort man inte har ngt att göra på några timmar.


2 härliga människor som jag har grymt kul med och som blivit riktigt bra och nära vänner!



Nyåret firades hemma hos Cia och Henke, kul att vi gjorde det med tanke på att vi inte känt varandra sådär överdrivet länge.

Vi kom ut till dem strax efter lunch i lördags och började dagen med att grilla korv. Sedan tog vi tjejer bilen bort till Cias föräldrar där det fanns en 8 veckors kattunge, supersöt!

Sedan tillbaka igen och duka fram på bordet och hugga in på maten.


Förrätten var hummersoppa, supergott!

Varmrätten var lamm, potatisgratäng med sötsur sås till.

Efterätten var pannacotta som vi mumsade i oss framför kamin efter 12-slaget. Mysigt!

Barnen vaknade inte ens av raketerna  


Dagen efter så blev Cia magsjuk, mindre roligt. Magsjukan har nu kommit till Emma som har kräkts hela eftermiddagen.

Såklart så började hon spy när jag var ute och gick med Poyan och Svea men var tack och lov inte så långt hemifrån. Så overallen och åkpåsen blev alldeles nerspydd. När vi kom hem så fick jag ett sms från Cia som fortfarande var sjuk och under tiden jag läste smset så kräktes Emma i soffan och det var dags för klädbyte, Tror vi hann med 4 klädbyten på 1 timme.

Nu sover lilla gumman iaf och jag förbereder mig för en jobbig natt. Man kan ju hoppas att hon kommer sova gott men tror inte det.



På tal om något helt annat så var vi och fotograferade Emma för ett par månader sedan.

 


Totalt blev det runt 240 bilder, snacka om att det var svårt att välja ut några av dessa bilder som vi har på väggen här hemma!



Vill passa på att gratta Linnea och Thomas som blev föräldrar till lilla Alice som föddes på själva nyårsafton!

Vill även gratta till min kusin i Finland som blev pappa till en liten flicka igår, det blev en lång flicka på hela 57 cm!


Nu är Emma vaken så ska pyssla om henne lite nu när hon är dålig, hoppas hon piggar på sig snabbt!

Jobbigt när de små är sjuka...


 

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards