Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Nina Wikstedt - 7 januari 2012 10:15

Linnea är 24 år och bor i Eskilstuna med hennes kille. Hon och jag lärde känna varandra i en lekpark i Ludvika när vi var ca 3 år. Vi umgicks intensivt när vi var små, hennes lillebror Timmy fick ofta följa med men endast på våra villkor. Vi hittade på mycket bus och hade alltid kul ihop! Har inte ett enda minne av att vi skulle ha haft tråkigt tillsammans. När vi kom upp i tonåren så tappade vi kontakten lite men hörde av oss till varandra genom brev och liknande under några års tid. När jag fyllde 20 år så började vi höras av allt oftare och de senaste 2 åren har vi träffats mycket oftare och det är så kul att hon har flyttat lite närmare! 

Linnea har blivit som en syster för mig, inte konstigt när hon varit med i ens liv så länge. Hon har alltid funnnits där som en trygghet och kommit med bra råd och bra tröstande ord när man har varit ledsen.



 

Ewe är också 24 år och bor i Södertälje. Henne lärde jag känna under högstadiet. Jag var den balla bruden med ring i näsan som smygrökte bakom gympahallen och hon var bonntjejen från Läppe brukar vi kämpa om. Men vi fann varandra och när vi väl började prata så insåg vi ganska snabbt att fast vi var så olika till det yttre och beteende just då så var vi så lika till sättet och klickade så bra! Ewe är en sån härlig person för att hon är så himla spontan, vill man hitta på ngt så vet man att hon inte bangar. Vi har haft så sjukt kul ihop så det finns inte, resa till Playa Del Ingles, Finland (mindre kul resa), Åre, Norge ja...Vi har haft så sjukt  kul och mottot har varit - Vi lever bara en gång! Med Ewe blir man spontan och träffar man henne så ser man en person som är sig själv och inte tar någon skit  

 

Har fler som jag anser som nära vänner men dessa vänner är de som har varit mig nära längt    



Av Nina Wikstedt - 7 januari 2012 10:00

Min lilla familj består av mig, Håkan och Emma. 

Håkan är 27 år och jobbar som rörmokare här i stan. Han tycker om tv-spel och hårdrock. 

Enligt mig så har han lite lätta tvångsyndrom haha...Svårt att ge exempel men det har med hans tv-spelande att göra iaf!   Han är världens snällaste person och han har nog ingen som ogillar honom. Han är väldigt tillmötesgående (rent allmänt, inte hemma när vi vill olika)    Ett hjärta av guld och är väldigt omtänksam!  




                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Sen har vi lilla Emma som snart fyller hela 1 år! Hon är en liten prinsessa som som verkligen har tagit ett stort plats i mitt och Håkans hjärtan. när hon var mycket liten så var hon så himla enkel att få rutiner på. Redan när hon var 1 månad så sov hon en hel natt, från 10 veckors ålder sov hon i eget rum och att sova hela nätter hade blivit en rutin. Så duktig tjej! Hon är otroligt nyfiken och allt som man inte får leka med vill hon leka med ännu mera när hon märker att hon inte får. Hon tycker även om att pussas och sina katter är hon helt förtjust i. Hon har nyligen lärt sig säga Katt så varje gång hon ser katterna så pekar hon på dem och utbrister -Katt!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Sedan har vi våra katter Jakan som i sommar fyller hela 6 år, han är ju en riktig huskatt som möter en vid dörren, har ett enormt stort gosbehov och älskar mat. Har en väldigt stark personlighet! Sedan har vi Bums som fyller 5 nu under våren. En blyg liten kille som gömmer sig för det mesta men är himla rar och go när han väl är framme och är på det humöre. Vid läggningsdags förvandlas han till "Terror" som vi kallar honom. Då blir han allmänt störig och leker med allt som låter osv. Eller så börjar han att jama monotomt! Det är min lilla familj!



 








Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards