Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Nina Wikstedt - 4 januari 2012 10:03

Då har man blivit någorlunda pigg så man orkar sitta vid datorn.

I förrgår så blev vi alla magsjuka. Emma började på em, Håkan runt 20-tiden och jag vid 23-tiden. 

Såklart så hade man ätit kebabpizza under kvällen, ingen höjdare att spy upp direkt! Håkan sa att det kommer nog dröja länge innan han kan äta kebab igen.

Natten var hemsk, vi sprang till toan fram och tillbaka och när det var som värst så vaknade även Emma och hade spytt ner hela sig själv och sängen, och försöka att ta tag i det där var ingen höjdare när man var så yr och risig och spyan stod en upp i halsen och ett blöjbyte på det. Då ville jag bara lägga mig och dö. Vi var nog vakna hela natten och vid 5 lugnade det ner sig och då fick vi sova några timmar. 

Gårdagen var det soffläge hela dagen. Även Emma nöjde sig med det och det var tur! 

Försökte få henne att dricka men det var svårt, mot kvällen så fick hon iaf i sig 3 dl välling. Då kunde man somna med ro i kroppen. 

Är fortfarande inte ok i kroppen, vid minsta ansträngning så blir jag illamående men så länge jag sitter still så går det bra!

Har ont i gommen med efter att man har kräkts men sånt som hör till!!

Fördelen med att vara magsjuk är ju att det här lilla hullet man hade på magen är borta! 

Nu är det så där fint platt som man strävar efter att det ska vara! Trist bara att det ska behövas en magsjuka för att få det så haha...

Nu mumsar jag i mig ostbågar och njuter av tystanden. Håkan ska snart åka över till sin syrra med tvätt som vi har samlat på oss nu när vi varit sjuka. Hon lyckades hitta en tvättstuge tid.


Ha en bra dag! För mig blir det soffmys!


Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards