Alla inlägg den 6 september 2011

Av Nina Wikstedt - 6 september 2011 14:35

Dagen har rusat iväg idag igen!

Gick till Cia och Leo strax efter 9 imorse och vi tog en kort promenad innan babysången. Kom dit och hann ta en kopp kaffe, direkt när vi satte oss så blev Emma jätte upprörd, typ rädd lät hon...Förmodligen för allt prat och "stoj" men det gick snabbt över och tänkte att det får bära eller brista sen på sången. Men när vi väl började sjunga så tyckte Emma att det var jätte kul! Hon skrattade och "skuttade" och hade allmänt roligt! Så himla kul att se.

Man ser att hon uppskattar sången mer nu än vad hon gjorde i våras. 

Emma passade på att ta en powernap innan sången idag!  

 

Därefter gick vi till Cia igen för att ge mellis till barnen, bytte blöjor sedan drog vi ner på stan och lunchade. Leo och Emma satt och småpysslade snällt medans vi åt  


På Riva och lunchar.


Idag ska jag och Håkan åka till Norrköping och hämta hem kameran. Kanske stannar till på ngn sån där butik där man hittar massa "bra-att-ha-saker.

Vi behöver bland annat upphängningsgrejjer till spegeln i hallen (ngn som vet vad det heter?) sedan ska jag se om man hittar bra förvaringslådor att ha i klädkammaren. Vill få ordning där nu snart känner jag!  


Emma skrutta passade föresten på att krypa idag när jag inte var i hennes rum! Såklart! Så typiskt att man gick iväg men det känns som att det är då dom passar på    

Av Nina Wikstedt - 6 september 2011 08:34

Nu är hösten igång och även alla små aktiviteter. Babysången tyckte inte Emma var så där superkul i våras, iaf inte när det kom till att ligga på rygg. Det tycker inte om här hemma heller men jag får helt enkelt hoppa över den biten om de ska lägga sig ner på rygg på sången   Kul ska det bli iaf, Emma älskar när man sjunger eller lyssnar på musik. Hon blir som i trans, OFTAST kanske man ska tillägga.


Igår så sänkte vi ner spjälsängen eftersom Emma började bli lite väl klättrig i sängen. Hittade henne i sängen igår och hon hade tagit tag i kanten och var på väg att dra sig upp, då var det dags att sänka tyckte vi innan en olycka händer!


Klockan går, måste hinna göra mig iordning osv innan vi ska iväg till Cia och Leo och därefter ska vi till babysången.  

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards