Alla inlägg den 12 september 2011

Av Nina Wikstedt - 12 september 2011 19:47

Glömde skriva förut att Emma har fått ett nytt gosedjur. 


De flesta som känner Håkan vet att han är ett riktigt Star Wars freak! 

Lite besatt kan man tycka ibland  

Han har star wars kalsonger, en morgonrock som ser ut som en jedidress eller vad man nu säger.

Idag så var han på coop och hittade ett gosedjur och han tänkte direkt att det här MÅSTE Emma ha.





Hon diggar den som fan!  

Jag hade ju hellre vilja haft Yoda, han är ju supersöt!


 

  

Av Nina Wikstedt - 12 september 2011 18:50

Snart får vi hem nya barnvagnen, en Emmaljunga Nitro City. Skitsnygg!

Då kommer vi få plats med vagnen in i klädkammaren och då blir det en massa tom yta i hallen och vi skull behöva en byrå dit. Hittade en skit snygg på IKEA. 


   Den här blir perfekt att ha i hallen, med en lampa på och ngn snygg blomma!


Sedan är jag jätte sugen på att köpa lite kläder till Emma. Egentligen behöver hon inte mer kläder nu men det finns ju så mkt fint! 

Ska fråga mamma om hon har lust att köpa denna till Emma  


   Visst är den söt? Finns även matchande strumpor!  


Den här dagen har varit mkt bättre än gårdagen, gick en promenad under fm sedan tog jag och Emma en powernap när vi kom hem. Sedan småstädade jag lite. Det där städandet tar aldrig slut känns det som!


Men nu ser det bra ut och känns bra i själen med när det är fint och prydligt hemma!


Har även varit på tippen med lite saker, skönt att bli av med det.

Nu åkte Håkan nyss till Jocke för att spela lite tv-spel så jag och Emma har tjej kväll. Vi (jag) ska kolla på Ensam mamma söker. Tycker det programmet är så himla pinsamt att kolla på i början när de inte känner varandra så bra och det blir pinsamt tyst osv...Ändå kan jag inte låta bli att titta!

Vissa undrar man ens hur de lyckades komma med...Kanske för att göra lite tv...


Ni som har bebisar som lätt blir hårda i magen, hur gör ni? Ger ni droppar eller katrin plommon eller ngt annat? 

Emma blir hård i magen lite då och då och hittills har vi kört på katrinplommon då detta funkar skitbra! Men har fått för mig att jag läst ngnstans att det inte är bra att ge det i längden (alltså regelbundet)...Nu ger jag henne det ca var 3dje dag...


Nu börjar sjukhuset! 


 

Av Nina Wikstedt - 12 september 2011 07:59

misstänker att det är årstiden som spökar men har blivit så himla morgontrött nu den senaste veckan. Varje morgon när man hör Emma jollra från sitt rum så går en snabb tanke genom huvudet - Nej, inte än...vill sova en liten stund till. Sen ska man ge sig på det jobbiga att öppna ögonen också som typ är helt igenklistrade! 


Inatt var jag också skapligt trött, jag är en sån här person som kan vakna några ggr och springa på toa. Inatt var det så och satte mig på toa och var astrött...Vad tror ni händer? Jag somnade till en kort kort sekund, för jag vaknar av att jag håller på att tappa balansen och ramla framåt haha! Det måste ha sett lite kul ut  


Idag är det tvättstugan som står på schemat, nu på morgonen ska jag väl småpyssla lite hemma. Bada lillskruttan, samla ihop tvätten, dra av golven lite snabbt. Sedan hoppas jag att jag kommer iväg ut på en promenad. Inte långt för det känner jag inte för, men kanske rundan vid Nyköpingsvägen...


 



Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards