Alla inlägg den 22 september 2011

Av Nina Wikstedt - 22 september 2011 15:18

Håkan och jag hade en diskussion igår kväll om när man är redo för barn.

Självklart är det olika från person till person och har med mognad, livserfarenhet osv att göra. Men sen får man ju faktiskt ha åsikter med om vilka åldrar man inte tycker är "ok" om ni förstår vad jag menar. 

Jag kan tycka att jag är i en perfekt skaffa-barn-ålder just nu. Jag känner att jag är färdig med den här fest biten (även o mdet fortfarande är kul att festa) men jag känner inte det här behovet av att festa som jag gjorde innan jag fick barn. Jag känner helt enkelt att jag har levt färdigt den här "wild and crazy" perioden. Nu är man inne i småbarns perioden och jag trivs som bara den! 

Men iaf så pratade vi om att tänk OM man hade skaffat barn när man var 18 år t.ex Då minns jag att jag tyckte att jag var redo osv och skulle minsann klara det. I efterhand vet jag att jag skulle ha klarat det men långt ifrån redo! Mellan 18 till 22 år så passade jag och sambon på att festa som bara den och resa runt lite. Jag är så glad över att jag idag inte känner mig bitter över att jag missar massa saker för att jag har barn. 

Jag kan iaf tycka att är man 18 år och blir med barn så ska man tänka en gång extra över vad man ger sig in i om inte 10 ggr till...

För man behöver leka av sig lite till innan den här riktiga vuxenåldern kommer tycker iaf jag. 


På tal om något helt annat så hittade jag en jätte fin kappa på nätet. 

Ett märke som heter Livly Clothing, en svensk tjej som fick tvillingar och tyckte att det fanns jätte dåligt utbud av eleganta kläder till små barn så hon började tillverka det. 


Här hittade jag en skitsnygg kappa MEN priset gör ju att man avstår! 


 


Hittade ingen bra bild men denna söta jacka kostar 1495 kr...

Lite väl dyrt! Men perfekt att ge som en väldigt speciell present kanske...

Av Nina Wikstedt - 22 september 2011 13:46

Skrev i tidigare inlägg att jag hade städat idag och kände mig nöjd osv...

Efter städningen så gick vi till sjukhusparken och gungade, det var mycket uppskattat!


   

Av någon anledning tar vi oss inte dit så ofta och gungar Emma även fast vi bor så nära. Jag kan komma på mig själv att jag glömt bort det och inte haft en tanke på det.

Men ska passa på att gunga som tusan nu!

Fick föresten höra att de är på väg att ta bort gungorna från förskolorna...Så jävla larvigt!!! En unge som skadat sig och då ska ALLA gungor bort...Kan de inte ist börja ha 1 personal som "vaktar" vid gungorna ist?


Jaja...När jag kom hem från affären så blir jag irriterad eller rättare sagt sur!

Då är det päls överallt på hallmattan (som jag ca 1 timme tidigare hade städat) och Bums har lekt med blomjorden i hallen och lekt runt med det så det är blomjord över hallgolvet och vardagsrumsgolvet...

Fan vad jag svor och hade mig...


Efter det så somnade Emma i stort sett så fort jag la ner henne i sängen (hon hade kanske inte lust att bråka med en redan sur mamma  )

Då la jag mig i soffan och bläddrade i nya Mama tidningen som jag fick på posten idag. Så skönt att det var helt knäpptyst och bara bläddra i tidningen i lugn och ro  

Men nu är lillskrutta vaken så jag ska underhålla henne en liten stund nu!  

Av Nina Wikstedt - 22 september 2011 11:23

Idag är det städning som stor på schemat! Känner mig ganska duktig då jag snart är klar och det inte ens är lunch!   

Bara torka av golven som är klar och det går ju på ett kick!

På fm har det inte hänt så mkt spännande här. Vaknade runt 8 tiden imorse och hade lite morgonmys med Emma framför The Voice. Är helt såld på det programmet! De har humor och gillar deras samtalsämnen. 

Badade Emma idag, inte alls på humör för det så det var bara att göra det nödvändigaste som tvätta håret osv och därefter upp med henne innan hon blev riktigt förbannad!  


Snart till sjukhusparken och gunga lite med Emma och därefter blir det nog en sväng till Ica för att köpa en sallad till lunch. Hoppas Ica har kvar salladen över vintern eller att de kanske börjar med ngn liten "buffe" med varm mat...Typ gratänger av olika slag eller ngt som man kan plocka på sig...

Kanske vore ngt för Maxi...

Lunch för Emma strax och sen iväg!    

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards