Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Morr...

Av Nina Wikstedt - 22 september 2011 13:46

Skrev i tidigare inlägg att jag hade städat idag och kände mig nöjd osv...

Efter städningen så gick vi till sjukhusparken och gungade, det var mycket uppskattat!


   

Av någon anledning tar vi oss inte dit så ofta och gungar Emma även fast vi bor så nära. Jag kan komma på mig själv att jag glömt bort det och inte haft en tanke på det.

Men ska passa på att gunga som tusan nu!

Fick föresten höra att de är på väg att ta bort gungorna från förskolorna...Så jävla larvigt!!! En unge som skadat sig och då ska ALLA gungor bort...Kan de inte ist börja ha 1 personal som "vaktar" vid gungorna ist?


Jaja...När jag kom hem från affären så blir jag irriterad eller rättare sagt sur!

Då är det päls överallt på hallmattan (som jag ca 1 timme tidigare hade städat) och Bums har lekt med blomjorden i hallen och lekt runt med det så det är blomjord över hallgolvet och vardagsrumsgolvet...

Fan vad jag svor och hade mig...


Efter det så somnade Emma i stort sett så fort jag la ner henne i sängen (hon hade kanske inte lust att bråka med en redan sur mamma  )

Då la jag mig i soffan och bläddrade i nya Mama tidningen som jag fick på posten idag. Så skönt att det var helt knäpptyst och bara bläddra i tidningen i lugn och ro  

Men nu är lillskrutta vaken så jag ska underhålla henne en liten stund nu!  

 
 
Ingen bild

Nicole

22 september 2011 17:57

Fan vad larvigt :O brorsan (den pyttiga) gjorde sig illa när han gick på dagis men inte var de någon som tog bort gungorna då inte, dom får väl ha lite mer koll när dom är på jobbet liksom.

 
Sanna

Sanna

24 september 2011 11:39

Vilken härlig bild på det lilla livet!!! Helt underbar!!

Och det där med att lärarna ska ha mer koll, det spelar ingen roll hur mycket koll man än har, med alla nerskärningar på personal så kan det gå 1 lärare på 10 ungar. MEN om det skulle vara så att en lärare är med vid gungorna så går det s himla snabbt när någonting händer så man skulle ändå inte kunna förhindra det! MÄnniskor är så larviga, barn har gjort sig illa i alla tider, MEN just gungorna ska väck, patetiskt! Alla vet att när barn gör sig illa så går det på 2 sekunder, och man kan inte stå bakom ryggen på en o samma unge hela dagen när det finns så många fler, dom gör sig ju illa hemma också, inte sant? :) hihi tack för mig :) kramen!

http://gurkslem.bloggo.nu

Nina Wikstedt

24 september 2011 22:00

Ja precis...Har för mig att det finns en bok om hur det var förr osv och att man nuförtiden har blivit lite väl hispig med att de inte får göra illa sig. Minns inte vad den heter men tror nog att den inte skulle göra skada hos föräldrar/barnpedagoger.

 
Sanna

Sanna

25 september 2011 18:27

Ja det är mycket mera bullmamma liksom nu än va det var förr och mer och mer daltande och tröstande å sådär, och det underlättar ju inte när de väl gör sig illa! Det hör till ju :)

http://gurkslem.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Wikstedt - 21 september 2017 09:10


Inte ofta man har en lugn stund numera. Clara är lämnad på dagis och Vilgot sover. Om ca 1 timme så kommer farbror Jonas och passar barnen medans jag ska till frissan. Blir färg och klipp! Är så himla välbehövligt för topparna är jätte slitna och hå...

Av Nina Wikstedt - 6 september 2017 14:00


Idag var vi på BVC på 6-månaders koll. Läkaren började besöket med att säga hej till Vilgot och då brast vilgot ut i tårar. Därefter när läkaren tog av blöjan på Vilgot så bjöd han på en rejäl brakare! Tji fick du tänkte väl lilleman haha. Allt såg i...

Av Nina Wikstedt - 2 september 2017 20:43

Lång tid sen det blev ett inlägg här. Nu har sommaren svischar förbi och den går som alltid för snabbt. Emma har börjat i förskoleklassen och känns så himla stor helt plötsligt! Hon har fått många nya vänner, trivs med fröken och den nya miljön. Clar...

Av Nina Wikstedt - 17 juli 2017 19:40

Claras första ord till mig imorse var -Lala äta tacos till middag. Sagt och gjort. Det blev tacos till middag, var inte alls helt fel och det var riktigt längesen vi åt det. Förmiddan åkte vi ut till ett kalkbrott och bredvid där finns det massor med...

Av Nina Wikstedt - 16 juli 2017 17:01


Idag har vi inte gjort allt för mkt hemma. Mange vaknade upp vid lunch då han var ute med några kompisar igår/inatt och härjade. Så han är rätt sliten haha. Jag är nog seg av vädret, varit grått och regnigt i stort sett hela dagen. Innan Mange drog i...

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards