Alla inlägg under september 2011

Av Nina Wikstedt - 27 september 2011 14:47

Var på Kappahl förut och shoppade lite, fick ett sms tidigare idag om att alla medlemmar får 25% rabatt på valfritt plagg (inte rea) så vi tog en sväng dit och jag hittade denna onepiece eller vad man ska kalla det för till Emma. 

denna kan nog bli riktigt mysig och skön att ha på sig i vinter. 


 

Sedan så gick vi Djulö rundan imorse och efter gastubergs backen så blev Emma så trött att hon somnade mot styret  


   

Av Nina Wikstedt - 27 september 2011 07:18

Inte varje dag man vaknar tidigt och väljer att gå upp frivilligt och dessutom är på väldans gott humör! 

Har hopp om den här dagen  

Ska snart gå ut och gå med Cia, vi ska ta Djulö alle innan vi ska på babysång.

Ge Emma lite gröt och därefter ska hon bada och sedan till Ica för att köpa mellis och lunch till henne. Måste storhandla sen i em för har typ inget hemma och man går nu bara och småhandlar hela tiden och det är irriterande och jobbigt att ränna till affären hela tiden så fort ngt är slut! 

Av Nina Wikstedt - 26 september 2011 19:55

Äntligen så har babysimmet startat! Så roligt! Simtiden var ca 30 min och det började med att ledaren visade olika sätt som man kan hålla i barnet när man simmar med det. Sedan slängde de ut lite bollar som barnen fick leka med och Emma sparkade riktigt ordentligt med benen för att komma ikapp den  

Ruggigt bra pris med för den delen, 500 kr för hela terminen! I bilen på väg hema slocknade Emma och när vi skulle ta henne ur bilbarnstolen så var hon så trött att hon inte ens orkade gnälla  


Hon sover fortfarande så vi har fått massor gjort här hemma nu under kvällen. Bland annat har vi vikt tvätt, jag har fixat iordning barnvagnen som vi ska sälja imorgon. Brio vagnen alltså.


Nu ska jag ta fram chips skålen och hälla upp ett glas cola!   

Av Nina Wikstedt - 26 september 2011 14:32

Man blir ju knäpp utav det...

Tog en sväng på stan idag och skulle köpa vinterkläder till Emma men hittade endast en "dragolle" fick jag lära mig att det heter  

Hämtade ut linser med så nu har jag det 6 månader framöver.


Det här blir det nog som ska inhandlas till Emma!


   Dock svårt att se hur tjock den är men den heter ju Overall så...

Väntar även på Åhlens som ska skicka hem rabatt till mig! Pratade med personalen där förra veckan och mitt kort fungerar som det ska så jag borde få hem någonting...Jaja, får gå dit igen imorgon och kolla! 

Nä, nu börjar min tvätt tid snart så jag ska väl ta tag i det! 




Av Nina Wikstedt - 26 september 2011 10:11

Igår så blev Emma fotograferad av Tobbe. Kommer nog bli kanon bra. Var svårt att få damen att titta in i kameran så vi försökte med en skallra och Håkan satte sig på Tobbe som låg på mage och fotade och färskte få kontakt med henne men damen ville titta överallt förutom in i kameran   

Men måste berömma henne över att hon höll sig så snäll genom hela fotograferingen. En matpaus behövdes men det var det enda. Vi höll på totalt i 2 timmar och ja...Väldigt enkel tjej att ha och jobba med!  

Lägger upp några bilder sen när vi får dem  


Idag ska jag ner på stan och hämta ut linser och sedan blir det en fika med Linnea. Ska ska jag handla lite vinter prylar till Emma, vet inte vad det heter men påminner om en halsduk fast man drar den över huvudet och så värmer den en bit ner mot bröstet och även upp mot halsen...Någom som vet vad en sådan heter?


Nu ska jag käka lite köttfärsgratäng och sedan invänta ett mycket spännande samtal! Är så glad för din skull!    

Av Nina Wikstedt - 25 september 2011 12:48

Dåligt med uppdatering nu under helgen. Igår morse åkte vi tidigt till Karlstad för att hämta hem nya barnvagnen...

Varför ända borta i Karlstad? Jo för att det är kul att se Sverige lite! 

Dit åkte vi och resan började inte så bra. Emma kräktes ner hela sig själv inklusive bilstolen så det var bara att stanna och städa den och byta kläder på Emma osv...

Misstänker att hon är överkänslig mot äpplen då hon hade fått det till gröten på morgonen. 

Men men, fram till Karlstad kom vi och vi hämtade vagnen som är så fin!

Den känns stor när man står framför den men från sidan är den lite mindre men inte så där mini som en del vagnar är. Jätte lättstyrd är den med för den delen då den har svängbara hjul där fram  


Idag ska vi fotografera Emma. Har under fm plockat lite mer löv som vi ska ha med, strykit klänning och hämtat fårpläd.

Nu håller sambon på att söva henne så hon håller sig pigg sen.



 

 Denna vagn har vi här hemma nu, så fin!

Av Nina Wikstedt - 23 september 2011 21:32

Idag är varken jag eller Emma på bra humör. Det har varit lite gnälligt till och från under hela dagen. Trodde först att det var för att vi varit inne idag så vi tog oss ut på en promenad vid Djulö alle men det hjälpte inte särskilt mycket. 

Vi har väl alla våra dåliga dagar.

Sedan kom Jocke över på kvällen och hälsade på. Vi har precis kollat på ännu en Harry Potter film och har snart sett alla  

Snart är det sovdags för min del, är helt slut!


   



   Så fina ungar! 

Av Nina Wikstedt - 22 september 2011 15:18

Håkan och jag hade en diskussion igår kväll om när man är redo för barn.

Självklart är det olika från person till person och har med mognad, livserfarenhet osv att göra. Men sen får man ju faktiskt ha åsikter med om vilka åldrar man inte tycker är "ok" om ni förstår vad jag menar. 

Jag kan tycka att jag är i en perfekt skaffa-barn-ålder just nu. Jag känner att jag är färdig med den här fest biten (även o mdet fortfarande är kul att festa) men jag känner inte det här behovet av att festa som jag gjorde innan jag fick barn. Jag känner helt enkelt att jag har levt färdigt den här "wild and crazy" perioden. Nu är man inne i småbarns perioden och jag trivs som bara den! 

Men iaf så pratade vi om att tänk OM man hade skaffat barn när man var 18 år t.ex Då minns jag att jag tyckte att jag var redo osv och skulle minsann klara det. I efterhand vet jag att jag skulle ha klarat det men långt ifrån redo! Mellan 18 till 22 år så passade jag och sambon på att festa som bara den och resa runt lite. Jag är så glad över att jag idag inte känner mig bitter över att jag missar massa saker för att jag har barn. 

Jag kan iaf tycka att är man 18 år och blir med barn så ska man tänka en gång extra över vad man ger sig in i om inte 10 ggr till...

För man behöver leka av sig lite till innan den här riktiga vuxenåldern kommer tycker iaf jag. 


På tal om något helt annat så hittade jag en jätte fin kappa på nätet. 

Ett märke som heter Livly Clothing, en svensk tjej som fick tvillingar och tyckte att det fanns jätte dåligt utbud av eleganta kläder till små barn så hon började tillverka det. 


Här hittade jag en skitsnygg kappa MEN priset gör ju att man avstår! 


 


Hittade ingen bra bild men denna söta jacka kostar 1495 kr...

Lite väl dyrt! Men perfekt att ge som en väldigt speciell present kanske...

Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards