Alla inlägg under september 2011

Av Nina Wikstedt - 4 september 2011 16:38

Denna helg blev inte alls så som jag hade tänkt mig, men den har varit mkt trevlig!

I fredags så var jag på 50-års kalas på norr och firade Anette som nyss fyllt. Arbetskamrater från Tallkullen kom och sedan några nya ansikten från Lövåsen som Anette jobbar med där. 

Mkt god mat och så fick vi höra lite live musik från chefen som var riktigt duktig med gitarren!

Kom hem 4 på natten och stupade i säng! Det var inte helt så tokigt med en kebab tallrik dagen efter kan jag säga ;)


På lördag kväll så ringer Linnea och frågar om inte hon och Jasmin kan komma på besök, självklart! Var jätte längesen jag träffade dem.

Emma höll sig vaken till 23:30, hon var trött men ville inte missa ngt så hon höll sig vaken! 

Emma gör framsteg här hemma, börjar lära sig att klappa händer och det är ju så sött att se   

Bilder har jag varit dålig med att ta...Kanske dyker upp ngt kul imorgon  

Nu ska vi strax äta sedan kommer Madde hit och hälsar på nu när som helst. Vi ska kika på film eftersom det inte blev av igår.

På tal om film, kollade i förmiddags på The Beaver...Mkt märklig film må jag då säga...

 

Av Nina Wikstedt - 2 september 2011 15:52

Försökte att komma till ro efter att jag gett Emma lite lunch. Hon slocknade direkt medans jag låg i sängen och vred och vände mig. Till slut så gav jag upp och tappade upp ett varmt bad...Såklart vaknade Emma då efter kanske 30 min vila. Spännande att se hur pigg man kommer vara ikväll...Förhoppningsvis fortsätter jag att vara duracell eller så sitter man väl i värsta fall och gäspar...


Har nu bara sminkningen kvar, vill inte fixa mig iordning för tidigt heller så sminket ser för jävligt ut ikväll  


 Bye bye!

Av Nina Wikstedt - 2 september 2011 09:23

Först en liten bild på en nyvaken Emma som leker i sitt nya tält  


   

Sedan nämnde jag i förra inlägget att jag har handlat hem nya gardiner. Här är en före bild på vardagsrummet.




Här är efter...



Vad tycks? Jag tycker rummet känns större och "luftigare"

   

Av Nina Wikstedt - 2 september 2011 07:07

Fick lite bilder från Cia igår på Emma och Leo  


   Emmas och Leos första shoppingtur i Norrköping då de delade tvillingvagn hela dagen, våra hjärtan skötte sig exemplariskt hela dagen lång!


   Picknick i stadsparken i slutet på juni. 


   Bada tillsamans är skoj!


   Plask plask!   

Av Nina Wikstedt - 2 september 2011 06:11

Varit vaken sen 05:30 och kunde inte somna om, lika bra att gå upp. Så nu är kaffebryggaren igång och sedan tänkte jag kavla upp ärmarna och sätta igång med städningen.

Var på Ikea igår med Cia och då köpte jag hem lite smått och gott. 

Bland annat vita gardiner till vardagsrummet, tror rummet kommer kännas mkt större och ljusare när jag får upp dem. Så det ska jag pyssla med under fm, att stryka gardiner osv. 

Sedan handlade jag hem nya blommor till Emmas rum och köket, ett "lektält" med massa hål i som katterna uppskattar! Köpte även hem tyglådor eller förvaringslådor att ha i Emmas byrålåda för att ha mer ordning och reda där inne...Köpte bara 3 st, ångrar nu att jag inte plockade på mig 3 st till...Någon som ska till Ikea snart igen?!


Vi kom hem vid 21:30 och var helt slut! Man är inte van med att vara ute "så sent" på vardagarna  

Lägger ut lite före och efter bilder sen på vardagsrummet!   

Av Nina Wikstedt - 1 september 2011 15:13

Haft hur mycket som helst att göra de senaste dagarna! Känns som att sysslor aldrig tar slut och sedan dyker det upp nya saker.

Träffade på en arbetskamrat idag på stan, hon ska ha en liten snart och man börjar ju längta när man går runt och ser vänner/bekanta osv gå runt med deras söta magar.

Jag ska ringa min bm nu imorrn och boka tid för en koll och även samtal om förhoppnignsvis framtida barn   Jag och Håkan känner att vi vill ha tätt mellan barnen, det blir några tuffa år med mkt vakna nätter, skrik kanske osv...Men det är ju ingenting! Vill bara inte föda normalt igen...Usch får ont i kroppen bara av att tänka på det.

När jag kom hem från stan idag så möter jag grannen som är höggravid som åkte i hissen, satt på huk och när hon kom ut så flåsade hon och höll handen på magen och det verkade som att hon var på väg till förlossningen...Så kul men fy så jag lider med henne i smärtan.

Jag vet att vissa tycker att man ska fokusera på det positiva med smärtan och blaha blaha...Men vi är alla olika och att ha en smärta som gör att man tappar kontrollen är inte ok för mig. Att inte ha kontroll för mig gör mig orolig och rädd. Anledningen till att jag fortfarande kan tycka att förlossningsmärtan fortfarande är jobbig är nog mycket för att jag vet att jag troligtvis ska ha fler barn och som sagt så blir då tanken att jag ska genomgå en sådan smärta igen skitjobbig!

kan tänka mig att om jag får mitt önskade planerade kejsarsnitt så är man då färdig med barnbiten och kan då släppa allt med hur ont det faktiskt gör osv...Då är det liksom en fas i livet som är förbi...


Vi får se vad barnmorskan säger när jag väl tar mig för att ringa. 


Var föresten på dans igår i Eskilstuna, var skitkul! Vi ska köra Move your body med Beyonce...Mkt hoppade och springande...Jobbigt! Men roligt! Har lite träningsvärk i högra skinkan idag hehe...



Presentation


Mitt namn är Nina och bloggar om min vardag med småbarn.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards